Česká spořitelna je vůči OZP nejvstřícnější
Česká spořitelna se umístila v historicky prvním hodnocení OVB Vstřícná banka - Handicap Friendly na prvním místě a získala suverénně nejvyšší hodnocení 85 procent. Na první místo tak banku vyneslo 287 osob se zdravotním postižením, které využili možnosti ohodnotit tuzemské banky z hlediska jejich vstřícnosti ke skupině občanů se zdravotním postižením.
Česká spořitelna se umístila jako nejlepší ve většině hypotetických kategoriích hodnocení, tedy v přístupnosti a dostupnosti svých poboček a bankomatů (bezbariérové přístupy, dostupnost poboček, jejich dohledatelnost apod.), dále v rozsahu produktů přizpůsobených osobám se zdravotním postižením, ve vybavenosti poboček pro potřeby OZP, nebo v úpravě a uživatelskému komfortu obslužnosti internetových stránek a internetového bankovnictví.
Své hodnocení odůvodňuje Karel Hřivna, s pohybovým onemocněním takto. "Ještě se mi nestalo, že bych se nemohl sám, svými silami do pobočky banky dostat. Vždy jsem snadno našel možnost, jak banku navštívit. Vždy přitom dostane přednost a nemusím čekat ve frontě. S úctou vůči nízkonákladovým bankám, které jsou možná levnější, ale nejsou pro nás vhodné, konstatuji, že lidé jako já potřebují osobní vyřízení a osobní kontakt s lidmi, kteří zpravují jejich finance a to Česká spořitelna a její zaměstnanci plně splňují a za to jim díky."
Velmi pozitivně byla ze strany OZP hodnocena profesionalita a ochota zaměstnanců banky i specialistů, kteří si problémy a požadavky OZP zabývají. Česká spořitelna také dále investuje do rozvoje a rozšiřování bankomatů uzpůsobených pro používání ze strany lidí se zrakovým postižením. Koncept těchto bankomatů však není ze strany OZP hodnocen pouze pozitivně.
Pan Jan Horký s postižením zraku k bankomatům určeným pro nevidomé klienty ve svém hodnocení uvádí: "Bankomaty pro slepé jsou fajn, zní to dobře, ale je třeba je také konkrétně vyzkoušet, abyste věděli, o čem to skutečně je. Bankomat například nemohu použít sám. Jako nevidomý člověk totiž nevidím, zda mě při výběru hotovosti nikdo nepozoruje a věřte, je to velmi nepříjemný pocit. Proto musím k bankomatu chodit vždy s někým z příbuzných, kteří mě při výběru chrání, což není moc komfortní řešení."
Mezi ostatními hodnoceními však převládá pozitivní pohled na vstřícnost a přístup České spořitelny ve vztahu k osobám se zdravotním postižením. Osobám se zdravotním postižením se při jednoslovném hodnocení banky inspirovanému jejich prvními pocity vybavují termíny „jistota“ a „dostupnost“.
Klára Pačesová z tiskového centra České spořitelny své umístění komentuje takto: "Výsledků hlasování osob se zdravotním postižením si velmi vážíme a vnímáme ho jako ocenění našich aktivit, které pro osoby se zdravotním postižením děláme."
Osoby se zdravotním postižením jsou slyšet
Výsledky hodnocení, ale i přístup a aktivita bank v tomto segmentu potvrzují, že hlasy osob se zdravotním postižením jsou čím dál více slyšet a banky tyto hlasy berou na vědomí. Osoby se zdravotním postižením činí už dnes pro banky velkou část jejich klientů. Jedná se přitom o klienty, kteří mají speciální potřeby a vyžadují mírně odlišný přístup ze strany bank. Vnímání OZP komentuje Václav Krása, předseda Národní rady osob se zdravotním postižením, která je také partnerem projektu Handicap Friendly: „Jakýkoliv projekt, který přináší OZP možnost vyjádřit se k aktuálním otázkám, problémům či návrhům této významné skupiny obyvatel vítám. To se týká i projektu hodnocení bank, který zde dosud chyběl a který dává OZP možnost ukázat bankám, jak je OZP vnímají, v čem je kritizují a co naopak na jejich přístupu oceňují. Názory OZP znamenají pro banky neocenitelnou zpětnou vazbu a v podstatě i návod, jak se k této velké skupiny občanů chovat.“
Hodnocení OVB Vstřícná banka - Handicap Friendly - I. čtvrtletí 2013
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva