Hudební televize Óčko oslavila na konci června výročí. Stanice již před rokem změnila hlavní způsob distribuce signálu na digitální terestrický. Díky tomu je již rok pevnou součástí 90% domácností v ČR a zdvojnásobila svou sledovanost.
reklama
Za poslední rok Óčko ušlo dlouhý kus cesty. Známá hudební značka na televizním trhu prošla nejen rebrandingem, který Óčko omladil a dal mu svěží nádech, ale také se vyvíjela i po obsahové stránce. Za dobu digitálního vysílání mohli diváci Óčka trávit čas s narůstajícím počtem lifestylových pořadů jako například Fashion Time, Limuzína, Drzá Diana, LUFTSHOW Jakuba Koháka či TyTrubko.
Výrazným posunem bylo hlavně rozšíření pokrytí stanice prostřednictvím třetího celoplošného multiplexu, díky kterému teď Óčko přijímá 90% populace ČR. Televize dokázala tuto příležitost využít, přilákat nové diváky a zvýšit svojí sledovanost a podíl na sledovanosti v hlavní cílové skupině 15-34 na dvojnásobek.
Navýšením pokrytí se stanice stala neodmyslitelnou součástí televizního trhu. Stabilní přízně dosahovala jak u diváků ve věku 15-34, tak i u skupiny 15-54, kdy její měsíční podíl na sledovanosti neklesl pod hranici 1,5% v 15-34 a 1% v 15-54.
Změna samotného charakteru stanice sebou přinesla i pozitivní změnu divácké základny. Za rok se Óčko stalo nejmladší celoplošnou terestrickou stanicí na českém trhu, jejíž až 53% diváků jsou lidé ve věku 4-34 let. Svoji pozici si také zlepšila u diváků v produktivním věku 35-54 let, kteří nyní tvoří víc než třetinu stabilní divácké základny stanice. Rostoucí oblibu Óčka dokazuje i narůstající čas, který mu jeho diváci věnují. U skupiny ve věku 15-54 došlo k nárůstu o 10% a u hlavní CS 15-34 dokonce o 18% na úroveň až 47 minut denně.
Bez ohledu na pracovní den či víkend je Óčko stabilní součástí dne. Důkazem je sledovanost pracovních dnů a víkendů, která je u skupiny 15-34 téměř vyrovnaná.
Bezproblémová dostupnost stanice s sebou přinesla i nárůst zásahu. Óčko zvýšilo zásah na úroveň 2,6 mil diváků ve věku 4+ za měsíc, co představuje nárůst o 77%. Nyní Óčko dělá denně společnost 86% diváků více, než před vstupem do MUX3.
Veškeré pozitivní změny: nárůst pokrytí, zdvojnásobení sledovanosti a podílu na sledovanosti, rostoucí zásah i obliba z pohledu stráveného času vedly ke zvýšení atraktivity stanice také pro zadavatele televizní reklamy. Po obchodní stránce stanice také nezklamala. Natočila o 87% více GRPs než tomu bylo před vstupem do MUX3. O pozitivech inzerce na stanici Óčko se již přesvědčilo 60% zadavatelů TV reklamy na trhu.
Pozitivní změny ve sledovanosti a neutichající poptávka po různých hudebních žánrech v televizi vedla stanici Óčko ke spuštění své „sestry“ Óčko Gold, která se zaměřuje na největší hity od 60. až do 90. let.Óčko GOLD zahájila své vysílání v červnu 2013 po boku své „sestry“ v MUX3 a po měsíci může slavit úspěšný start.
Od zahájení vysílání oslovila již 800 tis. lidí ve věku 4+. Stanice dělá týdně společnost téměř 300 tis. divákům ve věku 4+. Svým neustále rostoucím zásahem dosáhla u CS 15-54 podílu na sledovanosti ve výši 0,22%. Za dosažené výsledky vděčí Óčko Gold hlavně přízni skupiny diváků v produktivním věku 25-44 let, kteří tvoří až 65% všech diváků stanice.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
Líbil se Vám tento článek?
Nezávislost naší redakce můžete podpořit peněžitým darem v jakékoliv výši bankovním převodem na účet:
131-981500247/0100
QR kód obsahuje údaje k platbě, výši částky si určete sami.
Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.
Dobrý den, jestli vás chápu dobře, považujete se za demokraty. Přijde vám ale demokratické a také nějak prospěšné, když haníte všechny, kteří mají jiný názor než vy? Mám také dojem, že tato vláda se s těmi, co mají jiný názor vůbec nebaví, jen je onálepkuje. To myslíte, že je ta cesta, jak čelit pro...
Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:
O tuto odpověď jste již vyjádřil(a) zájem. Děkujeme.
reklama
Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.