Operu Národního divadla povede od sezony 2019/2020 Per Boye Hansen

12.09.2018 12:37 | Zprávy

Od září 2019 povede první český operní soubor renomovaný hudební manažer Per Boye Hansen, který dlouhodobě úspěšně působil v Norsku a Německu. Ředitel Národního divadla prof. MgA. Jan Burian s jeho jmenováním seznámil ministra kultury Antonína Staňka.

Operu Národního divadla povede od sezony 2019/2020 Per Boye Hansen
Foto: Národní divadlo
Popisek: Národní divadlo

„Absolvoval jsem řadu schůzek s vytipovanými osobnostmi a intenzivně spolupracoval s kolegy z organizace Opera Europa,“ prozrazuje ředitel ND Jan Burian. „S Garanční radou ND jsme se shodli na několika klíčových kritériích. Hledáme osobnost s dostatečnou praxí ve vedení srovnatelného operního souboru, se znalostí systému řízení divadla ve střední Evropě, s upřímným vztahem k české opeře a její tradicí, s nadprůměrnou znalostí opery jako uměleckého druhu, se správnou motivací, se schopností pracovat v Praze soustavně a „dennodenně“, s prokazatelnou schopností převzít odpovědnost i s dostatečně rozsáhlými mezinárodními kontakty. Jsem rád, že se naše požadavky protínají v osobnosti Pera Boye Hansena,“ upřesňuje.

„Cítím se velmi poctěn, že dostávám příležitost pracovat v Praze – ve městě s úžasnou operní tradicí," uvedl Per Boye Hansen. „Česká  operní historie, dva operní soubory Národního divadla a tři nádherné operní domy jsou obrovským přínosem pro mezinárodní operní svět. Velmi se těším na jejich další rozvoj spolu se všemi svými novými kolegy," dodal.

Výběr vhodných kandidátů na prestižní pozici probíhal od listopadu 2017. Hansen byl vybrán na základě doporučení výkonného ředitele prestižní mezinárodní organizace Opera Europa a dalších významných osobností evropského divadla a po konzultaci s Garanční radou ND.

„Ochotně jsem se podílel na hledání lidí, kteří v sobě spojují znalost české hudební a divadelní scény s mezinárodní zkušeností a přehledem a je velmi povzbuzující, že se objevilo hned několik velmi kvalifikovaných osobností se silným zájmem o tento úkol,“ potvrzuje Nicholas Payne, výkonný ředitel Opera Europa a emeritní ředitel Královské opery v Londýně.

„Per Boye Hansen vždy prokazoval vysokou kompetentnost při výběru pěvců a obsazení. Je informován o nových talentech, podporuje umělce v růstu a vedle toho udržuje mezinárodní síť kontaktů s renomovanými agenturami, intendanty a dirigenty. Má přehled a významnými impulsy přispěl k rozvoji celé operní scény. Jeví se tedy jako předurčen k tomu, aby otevřel operní dům mezinárodní spolupráci,“ dodává Bernd Loebe, ředitel Opera Frankfurt a Deutsche Opernkonferenz.

„Považuji Pera Boye Hansena za jednoho z nejzkušenějších a nejzdatnějších operních manažerů na světě a domnívám se, že každý operní dům by se měl radovat, jestliže jej získá za uměleckého ředitele,“ doplňuje Andreas Homoki, generální ředitel Opernhaus Z?rich.

„Podporuji výběr nového uměleckého vedení Opery v Národním divadle v Praze,“ přidává se Birgitta Svendén, generální a umělecká ředitelka Královské švédské opery ve Stockholmu.

Ředitel ND Jan Burian zároveň oslovil dosavadního uměleckého ředitele Opery Petra Kofroně s další spoluprací v oblasti soudobé opery a hudby.

S českou operní tvorbou je Per Boye Hansen seznámen. „K vašemu rozsáhlému uměleckému dědictví chovám nejhlubší úctu a obdiv. Skladatelé jako Smetana, Dvořák, Martinů a Janáček představují jedinečnou součást dějin opery. Uvážíme-li, že patří k zemi nevelké rozlohy a k nepočetné jazykové skupině, je jejich odkaz o to obdivuhodnější,“ svěřuje se. „Přestože opera je – možná více než jakákoli jiná umělecká forma – mezinárodní, význam místních tradic a společenských a politických okolností je zásadní. Divadlo žije ve společnosti a mělo by si klást za cíl nejen být její součástí, ale také se podílet na celém společenském a kulturním vývoji. Jedním z nejdůležitějších úkolů pro mne bude porozumět ve větší míře české mentalitě a prozkoumat blíže strukturu vašich kulturních a společenských zvláštností. Již jsem měl příležitost ocenit váš jedinečný smysl pro humor. Osvojit si jazyk bude jistě nelehký úkol, ale bude to velmi užitečné k tomu, abych se přiblížil vaší kultuře a společnosti,“ dodává.

„Praha by měla být místem, kam se za operou jezdí. Musíme pokračovat v profilaci jednotlivých divadelních scén. Oslovit další kvalitní dirigenty. A věnovat pozornost ze strany vedení opravdu každému představení,“ formuluje zadání pro nové vedení Opery Jan Burian.

„Soubory Opery ND a Státní opery je třeba v zájmu dosažení požadované úrovně mezinárodní konkurenceschopnosti celkově posílit. Pociťuji velkou motivaci k tomu, abych využil svých zkušeností a schopností ke zvýšení renomé opery a k upevnění její pozice. Návštěva opery by měla být hlavním důvodem pro návštěvu Prahy,“ přijímá úkol Per Boye Hansen.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Aleš Juchelka byl položen dotaz

Sociální služby

Nemyslíte, že mnohem větší problém, než jsou finance, i když ty jsou většinou alfou omegou všeho je fakt, že populace stárne, ale sociální systém na to není vůbec připraven a nic se neděje? Už teď je problém sehnat třeba pečovatelák a další služby. Kdy začnete řešit tento problém? Protože už se měl ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Český statistický úřad: Výdaje na příspěvek na bydlení vzrostly loni na dvojnásobek

11:27 Český statistický úřad: Výdaje na příspěvek na bydlení vzrostly loni na dvojnásobek

V roce 2023 se v Česku na příspěvek na bydlení z dávek státní sociální podpory vyplatilo 17,9 miliar…