Otidea: Stát nedokáže efektivně vybírat zakázky v reklamě a komunikaci

23.05.2013 12:07 | Zprávy

Úředníci v současnosti vybírají převážně ty nejlevnější komunikační kampaně, bez ohledu na jejich kvalitu, kreativitu a schopnosti týmu, který je realizuje.

Otidea: Stát nedokáže efektivně vybírat zakázky v reklamě a komunikaci
Foto: red
Popisek: Otidea a.s.

 

Nabídky na reklamu se většinou nehodnotí podle nápadu a schopnosti zaujmout, ale pouze podle ceny. To je nejpalčivější problém hodnocení veřejných zakázek státních úřadů v oblasti komunikace, marketingu a reklamy dnešních dnů. Zadavatelé se stále bojí hodnotit nabídky uchazečů na základě ekonomické výhodnosti a vždy vyberou tu nejlevnější. Úředníci tak podléhají tlaku veřejnosti a dávají přednost transparentnosti před profesionální a efektivitní službou. Zákon ale nic takového nenařizuje.

Čím kvalitnější nabídka, tím vyšší cena, to je u kreativních návrhů pravidlem. Proto právě v oborech komunikace a reklamy nejvíce postrádá smysl hodnotit nabídky pouze podle ceny. ”Kreativní zakázky jsou přímo postavené na subjektivním výběru, protože se u nich hodnotí způsob provedení a lidská práce, na kterou má každý jiný názor. Proto by i státní úředníci měli vybírat tak, aby byli se zakázkou spokojeni a neprohlásit za vítěznou automaticky tu nejlevnější nabídku,” tvrdí právník společnosti OTIDEA Jan Slezák.

Příprava informačních a reklamních kampaní je pro zaměstnance státní správy složitější a zdlouhavější než pro soukromé firmy, protože výběr nejlepší nabídky vždy podléhá zadání veřejné zakázky a následné kontrole. “Vybrat vítěze podle vlastního názoru a ne podle ceny není tak složité, úředníci se jen musí naučit správně definovat jednotlivá kritéria hodnocení,” domnívá se Kateřina Koláčková, expertka na veřejné zakázky z OTIDEA.

K těmto závěrům dospěli kreativci a experti na veřejné zakázky ze společnosti OTIDEA, kteří hodnotili zadávání zakázek v oblasti komunikace, marketingu a reklamy ve veřejných institucích v rámci včerejší konference na mezinárodním festivalu reklamy v Praze (PIAF). Dvoudenní festival probíhá ve dnech 21. a 22. května v Praze.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Podrývají naši demokracii lživou propagandou a falešnými sliby

Dobrý den, jestli vás chápu dobře, považujete se za demokraty. Přijde vám ale demokratické a také nějak prospěšné, když haníte všechny, kteří mají jiný názor než vy? Mám také dojem, že tato vláda se s těmi, co mají jiný názor vůbec nebaví, jen je onálepkuje. To myslíte, že je ta cesta, jak čelit pro...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Hospodářská komora: Priority pro mandát nové Evropské komise

16:33 Hospodářská komora: Priority pro mandát nové Evropské komise

Evropská unie při tvorbě klimatické politiky musí brát v úvahu celosvětové dopady svých opatření. Př…