Již minulý týden krajští radní schválili návrh smlouvy s národním dopravcem České dráhy. Smlouva s Leo Expressem se týká regionálních tratí 024 a 025, zbývající většinový objem bude nadále zajišťovat národní dopravce. Návrh smlouvy budou na svém únorovém jednání projednávat krajští zastupitelé.
„Jednání s oběma dopravci vedeme více jak rok včetně velmi detailního rozboru jednotlivých článků smlouvy, a to včetně sankcí za zpoždění či jiná pochybení dopravce. Vzhledem k existující smlouvě s Českými drahami jsme koncept této smlouvy aplikovali také na smluvní vztah se soukromým dopravcem, což osobně považuji za logické a správné. Návrh smlouvy bude na svém únorovém jednání projednávat krajské zastupitelstvo. Dle původního předpokladu bude provoz dle nového modelu zahájen 15. prosince letošního roku,“ řekl hejtman Martin Netolický. „Při porovnání rozsahu dopravní obslužnosti vychází poměr přibližně šest ku jedné ve prospěch národního dopravce, u kterého činí rozsah 3,917 milionů kilometrů na území Pardubického kraje. V případě soukromého dopravce se v prvním roce provozu jedná o necelých 743 tisíc vlakokilometrů. Jak jsme již mnohokrát avizovali, tak cena za vlakový kilometr bude u soukromého dopravce mírně vyšší, avšak to je vykompenzováno modernějším vozovým parkem, který cestujícím poskytne lepší komfort odpovídající cestování 21. století,“ sdělil hejtman Martin Netolický.
Jednání s železničními dopravci o zajištění dopravní obslužnosti na příštích deset let je v gesci náměstka hejtmana pro oblast dopravy Michala Kortyše, který jednání s dopravci společně s hejtmanem vedl. Ten potvrzuje, že v rámci jednání a nastavení objednávaného rozsahu nedojde k žádným velkým změnám. „Provozní koncept Českých drah odpovídá současnému stavu s výjimkou trati 260 Česká Třebová – Letovice. Důvodem změny je rozšíření naší objednávky, kde nově budeme objednávat dopravu až do Letovic v Jihomoravském kraji. Z důvodu změny dopravního konceptu dojde na trati 260 k drobnému nárůstu vlakových kilometrů. Tento provozní koncept je v souladu s provozním konceptem Jihomoravského kraje, který se bude podílet na úhradě přeshraničních kilometrů,“ řekl náměstek hejtmana Michal Kortyš s tím, že v případě Leo Expressu dojde k několika pro cestující pozitivním změnám.
„Díky lepšímu vozovému parku s lepší dynamikou a kratším časem na obrat soupravy budou vybrané osobní vlaky zastavovat na více zastávkách. Na tratích 010 a 024 bude zaveden segment rychlých spěšných vlaků Praha – Lichkov – Wroclaw. Na polské území budou zajíždět dva páry spojů o víkendech s tím, že tyto vlaky budou začínat a končit v Praze. Tento provozní koncept umožní podniknout jednodenní výlet do Polska. V pracovní dny bude zaveden jeden pár spojů v úseku Lichkov - Praha jako náhrada za současný vlak Orlice,“ sdělil Michal Kortyš.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva