„Ochranné mechanismy jsou na energetickém trhu nastaveny tak, že je zákazník maximálně chráněn. I když se dodavatel dostane do potíží, nedojde k přerušení dodávky, zákazník si jen musí vybrat dodavatele nového, a postaráno je o něj i v mezičase,“ uvedla předsedkyně ERÚ Alena Vitásková.
Zákazníci, kteří zrychlené změny nevyužili, mohou až půl roku využívat dodávku elektřiny od dodavatele poslední instance, který je dán distribučním územím, v němž se odběrné místo zákazníka nachází. Pro distribuční území s výjimkou území lokálních distribučních soustav:
-
E.ON Distribuce, a.s., (jižní Čechy, jižní a střední Morava) se jedná o společnost E.ON Energie, a.s.,
-
PREdistribuce, a. s., (hl. m. Praha a blízké okolí) se jedná o společnost Pražská energetika, a. s.,
-
ČEZ Distribuce, a. s., (zbytek České republiky) společnost ČEZ Prodej, s.r.o. (režim dodavatele poslední instance probíhá již od minulého týdne).
Zahájení dodávky, výši ceny a ostatní podmínky je dodavatel poslední instance povinen neprodleně oznámit dotčenému zákazníkovi i provozovateli distribuční soustavy. Jakmile si zákazník v půlroční lhůtě najde nového řádného dodavatele, proběhne standardní změna dodavatele, která trvá deset pracovních dní.
Pro úplnost dodáváme, že změna dodavatele je i v těchto případech zdarma. Zákazníci se navíc nemusejí obávat například pokuty za předčasnou výpověď smlouvy na dobu určitou u minulé společnosti apod.
Obecné informace ke změně dodavatele najdete v Informačním centru pro zákazníka na webu ERÚ: https://www.eru.cz/cs/informacni-centrum/zmena-dodavatele
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva