SŽDC: Na Posázavském pacifiku se cestuje pohodlněji

06.07.2016 19:18 | Zprávy

Správa železniční dopravní cesty zlepšila parametry tzv. Posázavského pacifiku, tedy tratě Praha – Vrané nad Vltavou – Čerčany s odbočkou do Dobříše. Hlavním cílem projektu bylo uvedení této trati do technického stavu odpovídajícího evropským parametrům a standardům.

SŽDC: Na Posázavském pacifiku se cestuje pohodlněji
Foto: szdc.cz
Popisek: Správa železniční dopravní cesty

V rámci stavby došlo k úpravám železničního svršku a spodku, mostních objektů a propustků, k výměně nevyhovujících konstrukcí železničních přejezdů a sanaci kolejového lože a nástupišť ve vybraných zastávkách. Obnovou prošlo i osvětlení a místní kabelizace.

„Přínosem provedených úprav na trati z Prahy do Čerčan a Dobříše je především zvýšení jízdního komfortu a bezpečnosti. Cestující zajisté potěší i zkrácení jízdních dob,“ uvedl generální ředitel SŽDC Pavel Surý.

V souladu s globálním cílem prioritní osy 3 Operačního programu Doprava, jímž je zlepšení železniční dopravy mimo transevropskou dopravní síť TEN-T, bylo dosaženo zvýšení dopravní dostupnosti, snížení provozních nákladů a zajištění kapacity dráhy a kvality železničního provozu pro výhledový rozsah dopravy. Dalším pozitivním dopadem projektu je i odstranění propadů rychlosti, zvýšení bezpečnosti a plynulosti železniční dopravy.

Předpokládané celkové náklady stavby s názvem Trať 210 Praha – Vrané n. Vlt. – Čerčany a Vrané n. Vlt. – Dobříš činily 251 454 745 Kč bez DPH. Projekt byl v rámci Operačního programu Doprava spolufinancován Evropskou unií z Fondu soudržnosti, a to až do maximální výše 199 470 197 Kč. Národní financování zajistil Státní fond dopravní infrastruktury. Zhotovitelem stavby byla společnost STRABAG Rail a.s.

Název stavby Trať 210 Praha – Vrané n. Vlt. – Čerčany a Vrané n. Vlt. – Dobříš
Investor stavby Správa železniční dopravní cesty, státní organizace
Zhotovitelé STRABAG Rail a.s.
Termín zahájení 9/2015
Termín dokončení 1/2016
Celkové náklady stavby 251 454 745 Kč bez DPH
Plánovaný příspěvek EU 199 470 197 Kč

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Kateřina Konečná byl položen dotaz

Co bude dál s Našim domácím průmyslem?

Dobrý den, roky pracuji ve strojírenství, a připadá mi že se paluba Titaniku stále více naklápí. Co není spojeno pevně s domácí spotřebou je demontováno a odvezeno. Kdo za tím stojí , čí je to úmysl. Pár hloupých odpovědí jsem slyšel od 4,5 koalice. Moderní technologie. Jako přivést další investory...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Lesy ČR: Z malé nefunkční nádrže na Křivoklátsku je průtočná tůň

16:33 Lesy ČR: Z malé nefunkční nádrže na Křivoklátsku je průtočná tůň

Průtočná tůň nahradila v přírodní rezervaci a evropsky významné lokalitě Prameny Klíčavy v první zón…