V rámci stavby došlo k úpravám železničního svršku a spodku, mostních objektů a propustků, k výměně nevyhovujících konstrukcí železničních přejezdů a sanaci kolejového lože a nástupišť ve vybraných zastávkách. Obnovou prošlo i osvětlení a místní kabelizace.
„Přínosem provedených úprav na trati z Prahy do Čerčan a Dobříše je především zvýšení jízdního komfortu a bezpečnosti. Cestující zajisté potěší i zkrácení jízdních dob,“ uvedl generální ředitel SŽDC Pavel Surý.
V souladu s globálním cílem prioritní osy 3 Operačního programu Doprava, jímž je zlepšení železniční dopravy mimo transevropskou dopravní síť TEN-T, bylo dosaženo zvýšení dopravní dostupnosti, snížení provozních nákladů a zajištění kapacity dráhy a kvality železničního provozu pro výhledový rozsah dopravy. Dalším pozitivním dopadem projektu je i odstranění propadů rychlosti, zvýšení bezpečnosti a plynulosti železniční dopravy.
Předpokládané celkové náklady stavby s názvem Trať 210 Praha – Vrané n. Vlt. – Čerčany a Vrané n. Vlt. – Dobříš činily 251 454 745 Kč bez DPH. Projekt byl v rámci Operačního programu Doprava spolufinancován Evropskou unií z Fondu soudržnosti, a to až do maximální výše 199 470 197 Kč. Národní financování zajistil Státní fond dopravní infrastruktury. Zhotovitelem stavby byla společnost STRABAG Rail a.s.
Název stavby | Trať 210 Praha – Vrané n. Vlt. – Čerčany a Vrané n. Vlt. – Dobříš |
---|---|
Investor stavby | Správa železniční dopravní cesty, státní organizace |
Zhotovitelé | STRABAG Rail a.s. |
Termín zahájení | 9/2015 |
Termín dokončení | 1/2016 |
Celkové náklady stavby | 251 454 745 Kč bez DPH |
Plánovaný příspěvek EU | 199 470 197 Kč |
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva