V listopadu podala žádost o územní rozhodnutí ke třem dílčím stavbám: modernizacím úseků Praha-Bubny – Praha-Výstaviště, Praha-Ruzyně – Kladno a Kladno – Kladno-Ostrovec. K těmto investicím se v současnosti připravují výběrová řízení na zpracování dokumentace pro stavební povolení. K realizačně náročnému úseku mezi stanicemi Praha-Dejvice a Praha-Veleslavín právě probíhají profesní porady týkající se přípravy dokumentace pro územní řízení.
„Provoz na českém nebi houstne, Letiště Václava Havla i Řízení letového provozu chystají významné infrastrukturní investice, a pozadu tak nesmí zůstat ani rozvoj návazné pozemní kolejové dopravy. Jsem rád, že na několika úsecích už se blížíme k územnímu rozhodnutí, což je u liniových staveb jeden z nejdůležitějších milníků. Příští rok bude z hlediska povolovacích procesů klíčový a já pevně věřím, že se nám podaří najít rozumné kompromisy mezi veřejným zájmem a zájmy majitelů dotčených pozemků,“ řekl generální ředitel SŽDC Jiří Svoboda.
SŽDC se v současné době věnuje prioritně inženýrské činnosti, hledání kompromisních řešení pro nedořešené či problematické oblasti zejména v husté zástavbě a přepracování plánů, v nichž reaguje na aktuální rozhodnutí přijaté radnicemi dotčených městských částí a dopravním odborem pražského magistrátu. Tím nejzásadnějším bylo letošní schválení tunelové varianty v úseku Dejvice – Veleslavín. S tímto řešením původní projekt nepočítal.
„V zájmu urychlení přípravy projektu SŽDC rozdělila stavbu železnice na letiště do sedmi dílčích staveb a v rámci každé z nich postupuje investičním procesem samostatně. Výstavba byla zahájena zatím pouze na Negrelliho viaduktu. Rekonstrukce probíhá pod přísným dohledem památkářů, neboť toto významné historické dílo je kulturní památkou,“ uvedl Mojmír Nejezchleb, náměstek generálního ředitele SŽDC pro modernizaci dráhy.
Železnice spojující střed hlavního města s letištěm je jednou z nejrozsáhlejších dopravních staveb v České republice. Všechny dosavadní vlády včetně té současné jí připisují nejvyšší prioritu. Letiště Václava Havla stále spojuje s okolní aglomerací jediná cesta – silniční. A jak ukázala řada průzkumů, mezi lidmi není příliš oblíbená, protože již v současnosti kapacitně nevyhovuje aktuálním potřebám. S ohledem na rekordní provoz v českém vzdušném prostoru i na Letišti Václava Havla a růstové prognózy do budoucna lze předpokládat další nárůst intenzity dopravy i na všech dotčených komunikacích. Železnice na letiště je tedy nezbytnou infrastrukturní odpovědí na předpokládaný rozvoj letecké dopravy v ČR.
Cílem Modernizace trati Praha – Kladno s připojením Letiště Václava Havla je proměnit stávající trať na moderní dvoukolejný a elektrifikovaný koridor a ze stanice Praha-Ruzyně vybudovat odbočku na mezinárodní letiště. Ve špičce tak bude možné vypravit z centra Prahy na letiště 6 párů osobních a spěšných vlaků za hodinu. Praha se tak stane jedním z mála evropských velkoměst, které cestujícím umožní dostat se z centra na letiště do 30 minut.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva