Pro zadávací řízení byla stanovena nejvyšší přípustná nabídková cena 1 007 222 679 korun bez DPH. Vlastní zahájení prací je plánováno letos v červenci, dokončení pak v listopadu příštího roku.
V rámci stavby dojde ke komplexní modernizaci úseků Žalhostice (včetně) – Litoměřice Cihelna (mimo) a Litoměřice horní nádraží (mimo) – Liběšice (mimo), kde se následně zvýší traťová rychlost až na 100 km/h. Ve zbývající části do České Lípy se provede rekonstrukce vybraných mostů a propustků z důvodu nevyhovujícího technického stavu a také železničních přejezdů, na kterých je dnes omezena rychlost vlaků kvůli nedostatečným rozhledovým poměrům. Ty budou vybaveny zabezpečovacím zařízením se světelnou signalizací.
Velkou proměnou projde zejména stanice Žalhostice, kde proběhne kompletní rekonstrukce s vybudováním nových nástupišť včetně přístupových chodníků k nim. Stanice bude nově tvořena dvěma dopravními kolejemi č. 1 a 3 s kolejovou spojkou uprostřed stanice a dvěma vnějšími nástupišti dlouhými 90 m. Rychlost vlaků se zde zvýší na 80 km/h ve směru na Lovosice, respektive na 70 km/h ve směru na Litoměřice. Ve stanici bude realizováno zabezpečovací a sdělovací zařízení umožňující zapojení do dálkového řízení provozu.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva