Stát po úspěšném převodu nádraží letos zahájil opravy nádražních budov za 102 milionů korun

27.12.2016 20:00 | Zprávy

Po úspěšném převodu nádraží z majetku Českých drah do vlastnictví státu zahájila letos Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) realizaci nejnutnějších oprav nádražních budov.

Stát po úspěšném převodu nádraží letos zahájil opravy nádražních budov za 102 milionů korun
Foto: Hans Štembera
Popisek: Ministerstvo dopravy

Jejich údržba byla dlouhodobě podfinancovaná. Zpravidla jde o opravy fasád, střech nebo výměny dveří či oken. Správce železnice tak ve druhé polovině roku 2016 zahájil drobné opravy na 161 nádražních budovách za celkem 102 milionů korun.

V Moravskoslezském, Olomouckém a Zlínském kraji se jedná o opravy na třech desítkách budov v celkové hodnotě necelých 20 milionů korun. V rámci Moravskoslezského kraje plánuje SŽDC dokončení stavebních úprav v Třinci. „Loni v květnu otevřely České dráhy rekonstruovanou třineckou výpravní budovu. Původní projekt nezahrnoval úpravu komerčních prostor. Do konce roku chceme zahájit dokončení omítek, rozvodů a dlažby v celkové hodně 2,7 milionů korun, abychom mohli prostory příští rok nabídnout k pronájmu,“ uvádí ředitel Správy osobních nádraží SŽDC Gabriel Jursa.

Na jižní Moravě a Vysočině plánuje SŽDC realizaci oprav či jejich zahájení do konce prosince ve výši přibližně 17 milionů korun. K nejnákladnějším patří oprava střechy v Rousínově za 2,5 milionů korun, která běží od listopadu. Dokončena bude příští rok. V Podivíně proběhla kompletní rekonstrukce veřejné toalety za 1 milion a v Ivančicích oprava fasády, která si vyžádá přibližně 1,4 milionů Kč.

Ve Středočeském kraji se jedná o sedm budov, na kterých byly zahájeny práce. Mezi nejnákladnější patří opravy stanic Dobříš, Březnice a Kostomlaty nad Labem, kde již nyní probíhají dílčí rekonstrukce.

V železniční stanici Kostomlaty nad Labem probíhá kompletní oprava vnějšího pláště budovy a přístavků včetně výměny oken a dveří, klempířských konstrukcí, zabezpečovacích prvků, elektroinstalace a oznamovacích zařízení. Stanice dostane i nový venkovní mobiliář. Celkové náklady jsou 3,2 milionu korun. Kompletní oprava střechy a výměna oken se odehrává také v železniční stanici Březnice. Předchozí opravy, které na střeše objektu proběhly, byly nedostačující a nemohly zabránit dalšímu zatékání. Proto je nutná celková generální oprava střechy. Předpokládané náklady jsou 2,7 milionu korun.  Železniční stanice Dobříš bude mít v případě příznivého počasí do konce roku opravenou fasádu a osazená plastová okna a dveře. Opravena bude také střecha a revitalizací projdou prostory čekárny pro cestující. Celkové náklady jsou 2,6 milionu korun.

V Jihočeském a Ústeckém kraji se jedná 41 železničních budov. Největší rekonstrukce probíhají na železničních stanicích Březnice, Chýnov, Děčín hlavní nádraží, Bílina a Most.

V Chýnově opravy začnou demontáží a ekologickou likvidací stávajících eternitových šablon z původní střechy. V rámci opravy dostane budova i nové hromosvody, okapové žlaby a svody, které budou napojeny do dešťové kanalizace. Předpokládané náklady jsou 1,1 milionu korun. Součástí rekonstrukce hlavního nádraží v Děčíně je oprava výpravní budovy, vestibulu, dlažby a výměna oken. Celková cena činí 1,5 milionů. V Bílině se jedná o výměnu oken a dveří za 1,2 milionu korun. V Mostě budova dostane opravené výtahy za 497 tisíc korun.

Na Královéhradecku, Liberecku a Pardubicku stavební práce probíhají na padesátce budov. Do konce roku SŽDC proinvestuje přes 25 milionů korun. Ve většině případů se jedná o opravy interiérů čekáren, výměny oken a dveří a kompletní výměny střešní krytiny.

Nejnákladnějším projektem letošního roku je dokončení rekonstrukce výpravní budovy v Náchodě. „Stavbu v minulých letech zahájily České dráhy, v té době byla opravena odbavovací hala, pokladny, některé prostory  komerčního pronájmu, toalety pro veřejnost a také část fasády. Dokončení stavby financované SŽDC představuje kompletní  rekonstrukci střechy a pláště budovy, peronního přístřešku, zpevněných ploch, dokončení výměny oken a dveří, drobnou dispoziční úpravu v prvním patře a výměnu parovodu,“ říká  ředitel Správy osobních nádraží Hradec Králové Jaroslav Špína. „V říjnu letošního roku jsme staveniště předali zhotoviteli. Stavba bude dokončena v červenci roku 2017,“ upřesňuje.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Kateřina Konečná byl položen dotaz

Co bude dál s Našim domácím průmyslem?

Dobrý den, roky pracuji ve strojírenství, a připadá mi že se paluba Titaniku stále více naklápí. Co není spojeno pevně s domácí spotřebou je demontováno a odvezeno. Kdo za tím stojí , čí je to úmysl. Pár hloupých odpovědí jsem slyšel od 4,5 koalice. Moderní technologie. Jako přivést další investory...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Nadace ČEZ: Detašované pracoviště FJFI ČVUT se dočkalo modernizace počítačové  učebny

19:39 Nadace ČEZ: Detašované pracoviště FJFI ČVUT se dočkalo modernizace počítačové učebny

Velké modernizace se dočkala počítačová učebna detašovaného pracoviště ČVUT v Děčíně. Na Fakultě jad…