Politická reprezentace České Republiky se oficiálně přihlásila k užívání názvu Czechia, který je ekvivalentem slova Česko a měl by být v zahraničí používán jako jednoslovný název naší země. Tento název bude zanesen v oficiální databázi OSN.
Podle SP ČR zavádění nového názvu a tím i značky „Made in Czechia“ není záležitostí, která by zvýšila konkurenceschopnost země. „Nevidím to jako prioritu, která by pomohla naší konkurenceschopnosti a našim exportérům. Obávám se, že podobných témat se v předvolebním období objeví řada,“ uvedl prezident Svazu průmyslu a dopravy ČR Jaroslav Hanák.
Zavádění nové značky, která by vešla globálně do povědomí, je dlouhodobý proces. V řadě zemí se dosud nevžil ani název Česká republika, stále zde rezonuje název Československo. Řada firem se v některých zemích a regionech setkala s tím, že „Made in Czechoslovakia“ je nadále fungující značkou, která řadu zahraničních partnerů zaujme.
Svaz poukazuje na skutečnost, že každá změna názvu a její uvedení do praxe je velmi nákladnou záležitostí. Navíc v počátečním období může působit zmatek a může ohrožovat marketing produktů.
Specifikem politiky v České republice je diskontinuita. Podle řady zjištění například legislativní změny, úpravy novelizace zákonů, jsou jedny z nejčastějších ve srovnání s ostatními zeměmi EU. Za poslední tři dekády byl několikrát změněn i název naší země.
SP ČR upozorňuje na to, že název Czechia by mohl spíše zůstat administrativním záznamem v databázi oficiálních informací. Podle SP ČR to, zda bude název Czechia využit při označování zboží a služeb českých firem, je na rozhodnutí každého subjektu.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva