„Stát musí zajistit mýtný systém, který bude dlouhodobý, stabilní, efektivní a zároveň nebude neúměrně zatěžovat dopravce a tím i ostatní podnikatele a spotřebitele, na které by tyto náklady nakonec dopadly,“ uvedl prezident SP ČR Jaroslav Hanák.
Proto je podle SP ČR i Svazu dopravy při úvahách o změně rozsahu nezbytně nutné:
-
jakékoliv rozšíření mýtného systému posuzovat z pohledu jeho efektivity a dopadů na místní podnikatele,
-
maximální podíl provozních a investičních nákladů stanovit na 20 % předpokládaného výběru za stávajících mýtných sazeb,
-
do nákladů na mýto zahrnout i náklady na kontrolní činnost a obslužná místa,
-
lokality, kde se prokáže určitý podíl zbytné dopravy, řešit místní úpravou – zákazovými značkami,
-
chápat regulační funkci mýta pouze ve smyslu podpory ekologických vozidel a vozidel hromadné dopravy osob nastavením zvýhodněných sazeb.
Klíčový úkol mýtné koncepce vidí svazy v zajištění prostředků pro budování silniční infrastruktury pokud možno s co nejnižšími náklady, nikoliv v zajištění profitu pro dodavatele systému. Mezi kritérii pro rozhodnutí vlády o případném rozšíření zpoplatnění je třeba zejména zohlednit efektivitu výběru a dopad na lokální podnikatele.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva