„Je v kompetenci vlády přijmout rozhodnutí. Pro nás je ale překvapující, že se zaplatí analýza renomované poradenské firmy, jejíž závěry se neberou v potaz,“ uvedl prezident SP ČR Jaroslav Hanák.
SP ČR poukazuje na chybějící informace o dopadech nákladů na dopravce. „Jako podnikatelé bychom chtěli vědět, co rozšíření zpoplatněných úseků bude stát a jakou finanční zátěž to bude pro nás představovat. Chceme vědět, jak se projeví regulační funkce dalšího mýtného,“ uvedl Jaroslav Hanák.
Hlavně regionální podnikatelé mají oprávněné obavy z toho, že dojde k neúměrnému nárůstu jejich nákladů. Zatímco dálnice a rychlostní silnice slouží k tranzitní dopravě velkého objemu zboží na velké vzdálenosti, silnice nižších tříd se používají v naprosté většině k regionální dopravě. Ta zajišťuje obsluhu služeb, přepravu osob za prací, zásobování obchodů či drobný živnostenský servis. Mýtné placené na okresních silnicích za průjezd dodávek mezi obcemi může proto reálně způsobit zvyšování cen za služby, které by mohly být přeneseny na zákazníky.
Tak zásadní rozhodnutí jako je zpoplatnění stovek kilometrů silnic by mělo být nejprve podrobeno širší diskusi s experty SP ČR, zástupci dalších asociací a sdružení a odbornou veřejností. SP ČR proto zve ministra dopravy Dana Ťoka k odborné debatě.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva