ÚOHS je sice nakloněn zavádění principů dobré správy do praxe, ale nemůže to narušovat samotný smysl zákona. Všemi nezaplacenými podněty se Úřad zabývá a v případě zjištění pochybností jsou předmětná zadávací řízení zařazena na plán kontrol. Jedná se o několik desítek případů ročně.
O poplatku za podnět již rozhodoval i Nejvyšší správní soud a vyjádřil se mimo jiné v tom smyslu, že poplatek, ani jeho výši nepovažuje za protiústavní. Rovněž vláda v minulém týdnu zamítla legislativní návrh pirátské strany na zrušení poplatku za podnět.
Úřad je přesvědčen o tom, že poplatek plní svůj účel, protože účinně brání podávání nedůvodných hromadných a obstrukčních podnětů. Je však připraven jednat o možných legislativních změnách, ale musí se tak dít na základě odborné diskuze a analýzy účinnosti poplatku, nikoliv na základě emocí.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva