Součástí zimních jízd, jimž je dráha vyhrazena vždy od 10:00 do 16:00 hodin, bude i jednokolový, odlehčeně pojatý závod LOUDA CUP. Jezdci do závodu tradičně startují v 13:00 hodin formou Le Mans, tedy k autu musejí doběhnout, nasednout, připoutat se a vyrazit. Organizátoři atraktivitu závodu pak ještě umocňují tím, že na přední kapotu vozu soutěžících umísťují košík, do nějž vkládají tenisový míček. Jeho ztráta znamená diskvalifikaci.
„První tři nejrychlejší, kteří dorazí do cíle s míčkem v košíku, se mohou těšit na hodnotné ceny. Věnují je sponzoři a skutečně stojí za to,“ láká budoucí aktéry zajímavých soubojů na dráze eventová manažerka autodromu Veronika Raková.
Letošní na sníh a mrazivé teploty bohatá zima dosud lákala motoristické nadšence na zasněženou dráhu. Na konci ledna se dokonce podařilo ustanovit rekord dvouleté historie The Most Winter Challenge, a to 124 jízd po okruhu v jeden den. V posledních dnech však teploty stoupají, ovál tak po delší době odhalil svůj asfaltový povrch. „Předpověď počasí hovoří spíše o oblevě, takže nového přívalu sněhu se nejspíš nedočkáme. Ale nevadí. Věřím, že i bez divokého driftování na sněhu si natěšení řidiči jízdy užijí,“ uvedla Raková. Jaké bude panovat počasí na dráze v sobotu ráno, si každý může ověřit na aktuálním snímku pořízeném webkamerami zde.
Zimní volné jízdy se uskuteční za každého počasí, více informací a další termíny zájemci najdou zde. Velký závodní okruh si lze kdykoli pronajmout také pro individuální testování a tréninky nebo testování a tréninky závodních týmů. Objednávky přijímá obchodní manažer pro sport Jakub Krafek na tel. č. 702 143 267 či e-mailové adrese krafek@autodrom-most.cz.
Akciová společnost AUTODROM MOST provozuje stejnojmenný závodní okruh. Budoval se v letech 1978 až 1983 v místě bývalého povrchového hnědouhelného dolu Vrbenský. Nápad na stavbu autodromu sice vznikl v souvislosti s automobilovými a motocyklovými závody, hned od počátku se ovšem počítalo s jeho využitím i pro jiné účely. Autodrom tak brzy ožil také testováním závodních i nově vyvíjených vozů, výcvikem řidičů speciálních vozidel sanitních, hasičských nebo policejních, závodnickými školami či kurzy bezpečné jízdy. Tuto úlohu převzal později polygon, vybudovaný v areálu závodního okruhu v roce 2005. Stále je největším a nejkomplexnějším zařízením svého druhu v České republice, které svou dispozicí, instalovanými technologiemi a dalšími navazujícími aktivitami nabízí na ploše 13 hektarů jedinečné podmínky pro výuku a výcvik řidičů ve všech oblastech problematiky řízení vozidel veškerých druhů a tonáží.
Vybrané závody sezony 2017:
12. – 14. 5. - The Most Historic Grand Prix
02. – 03. 6. - The Most RALLY #2
01. – 03. 9. – CZECH TRUCK PRIX
06. – 08. 10. - The Most Grand Finale
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Komerční článek