Stanislav Bernard již nějakou dobu užívá slogan „Svět se zbláznil“. A podle něj je pravdivý, pokud se to bere z pohledu nějakých zvyklostí. „Pokud to budeme brát, že svět je neustále v pohybu, tak vlastně se nezbláznil, protože je to pohyb,“ vysvětlil známý pivovarník. Shodou okolností se tento slogan zrodil v době, kdy na světě řádil původní vir SARS a Bernarda zaujala „svatba v rouškách“. „Tehdy to byly jednotlivosti. Bavilo nás posvítit na ně reflektorem, vizualizovat to na bilboardech, proto jsme vždy potřebovali najít nějakou tu zkratku a dělat si z toho de facto legraci,“ řekl Vadimu Petrovovi.
Tehdy se ovšem jednalo o satiru. Ovšem v posledním spotu se slogan změnil. Ze „Svět se zbláznil, držte se“ na „Svět se zbláznil, držme se“. A i když je rozdíl jen v jednom písmenku, dle Bernarda je dost podstatný. „To sdělení je o něčem jiném. Podpořme se. Obejměme se. Projevme si lidskost,“ popsal nový slogan. S novým sloganem a klipem k němu přišel Jiří Mádl. Klip ovšem tvrdá minutu a půl.
Pivovarník právě kvůli délce uvažoval, jak klip použít, protože mu docházelo, že jeden a půl minuty v televizi nezaplatí, zvlášť při koronavirové krizi. „My jsme samozřejmě přišli o spoustu peněz. To neznamená... My jsme velmi zdravá firma. Ale prostě ty peníze mizí, my jsme přišli o ten prodej, který nám dělá zisk, tedy do restaurací. A kór v našem případě. Náš poměr prodeje do restaurací byl přes 60 %,“ uvedl.
Ale přesto chtěl Mádlův klip použít, protože se podle něj jednalo o více než reklamu, jednalo se o léčení nemocné společnosti. Dodal, že život se nezbláznil. „On se nezbláznil, protože je pořád v pohybu, život je pohyb. Jakmile přestane pohyb, tak je smrt. My nemůžeme být překvapení, že ten pohyb nejde vžycky podle našich představ. Ale je tady, jak já to vnímám, ta společnost především na Západě, je nemocná. Dlouho, příliš dlouho trvá ten blahobyt. A ta společnost se ztratila, ztratila ty své kořeny, svoje základy. Tam už dneska neplatí, že abys mohl vydělat peníze nebo mít peníze, že si je musíš poctivě vydělat. Dneska už je tam nárokovost. A můžeme se o tom bavit, ale to už jsou úplně jiná témata,“ popsal své postoje.
Nemoc západní společnosti se dle něho ukazuje i na projevech, například u rasismu naruby nebo u „genderových nesmyslů“. „Milion blbostí,“ shrnul.
„A já když jsem viděl těch pět lidských příběhů, tak první, co jsem cítil, bylo: Tohle je léčivé,“ prohlásil o klipu a dodal, že v tom se shoduje s těmi, kdo nový klip viděli a rozhodli se ho pochválit. „Ty reakce jsou překrásné,“ uvedl. Lidé jsou prý vděční, někteří píší, že by rádi objali někoho, kdo už zemřel.
Vadim Petrov se pak zeptal, jak dopadne současná doba, kdy jsou naopak sociální kontakty omezovány, na obyvatele, např. na děti. A pivovarník se přiznal, že neví. Dodal, že je samozřejmě možné spekulovat, že dopady budou, je jisté, ale on je nezná.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: kas