Velkým stranám ODS s ČSSD se dostalo v médiích největší pozornosti. Náležel jim šedesátiprocentní podíl na souhrnné medializaci osmi stran (ODS, ČSSD, KSČM, KDU-ČSL, TOP 09, Strana zelených, Věci veřejné a Strana práv občanů - zemanovci).
"Občanští demokraté však poutali zájem médií přece jen více, když ve spontánní publicitě předčili ČSSD o osm procent," uvedla Newton Media pro ČTK.
Od začátku roku vložila ČSSD do reklamy přes 263 milionů, což tvoří 54 procent celkové inzerce osmi sledovaných stran. Občanští demokraté utratili téměř 163 milionů. Třetí největší investici 38,5 milionů do reklamy měly Věci veřejné. Nejvíce prostředků putovalo do tištěné reklamy.
Do reklamy v tisku ještě investovala Strana práv občanů - zemanovci, dala na ní 15,5 milionů. TOP 09 zaplatila tři čtvrtiny ze 7,1 milionu za venkovní reklamu a zároveň inzerovala na internetu. KSČM vyčlenila na reklamu čtyři miliony, 97 procent z toho bylo použito v tištěných titulech.
Na inzerci v tisku vsadila i Strana zelených, která takto investovala 89 procent z celkových asi 1,2 milionu korun. Kolem milionu zaplatila KDU-ČSL za venkovní reklamu.
V neplacené publicitě stran vítězí ODS následovaná ČSSD, KSČM a KDU-ČSL. Na páté pozici je TOP 09 a za ní Strana zelených. Medializace stagnovala Straně práv občanů - zemanovcům, Věci veřejné naopak vykazovaly strmý vzestup publicity. Jejich počet příspěvků v dubnu byl o 536 procent vyšší než v lednu.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: vfe