Ministr dopravy Vít Bárta (VV) má za to, že společnost Kapsch, která provozuje v Česku mýtný systém, dostává příliš velkou část z vybraného mýtného. Chce proto smlouvy s Kapschem upravit, v krajním případě připustil i jejich vypovězení. Dokumenty teď budou přezkoumávat právníci, informovala Česká televize.
Za provoz systému inkasuje Kapsch ročně 1,5 miliardy korun. To je 22 procent celkového výběru mýta. Pro srovnání: v Německu činí provozní náklady na mýtný systém 11 procent z částky, kterou řidiči zaplatí, uvedla ČT.
Přes média žádné vzkazy
Kapsch zatím ministrovy kroky příliš komentovat nechce, pokud by ale trval na původní smlouvě, mohla by Česku hrozit i arbitráž.
"Vážíme si pana ministra, proto nepovažujeme za slušné posílat si vzkazy před samotným jednáním prostřednictvím médií. Vyslechneme si názory našeho smluvního partnera a jsme samozřejmě připraveni o nich diskutovat," řekl České televizi mluvčí společnosti Kapsch David Šimoník.
Host Událostí, komentářů Pavel Šustr, ředitel odboru pozemních komunikací ministerstva dopravy řekl, že s firmou Kapsch chce resort dopravy i nadále spolupracovat, a to i přes názor ministra Bárty. Smlouva platí až do roku 2017.
Šustr nezpochybnil, že stát vyhlásí nový tendr na druhou etapu výběru mýtného. Ta bude unikátní kvůli rozeběhnutí hybridní systém. Ten spočívá v tom, že bude zkostruován jak na stávající a zastaralé mikrovlny, tak i na satelit, běžný všude v Evropě.
Čtěte také:
Foto: Ondřej Leinert
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: van