Novodobý Robin Hood? Bárta narazil

30.08.2010 7:18 | Zprávy

Chudým dávat, bohatým brát? Zdá se, že další z ambiciózních plánů ministra dopravy Víta Bárty však tentokrát neprojde. Jeho plán na udílení pokut na silnici podle výše platu, narazil na odpor koalice.

Novodobý Robin Hood? Bárta narazil

Jedním z kontroverzních kroků, které ministr dopravy plánoval prosadit, bylo dávání pokut i podle výše platu. Jednoduchý projekt, na jehož základě měli bohatí řidiči zaplatit vyšší pokutu než chudí, ale narazil. Přelomový plán byl jen pár hodin po zveřejnění kritizován jak premiérem Petrem Nečasem (ODS), tak i zástupci koaliční TOP 09. Podle expertů, které oslovily Hospodářské noviny, je navíc nemožné, aby lidé neměli před zákonem rovné postavení.

„Je to populistická hra za závist. Pokud to budou Věci veřejné prosazovat, šlo by podle mého názoru o porušení koaliční dohody, kde deklarujeme rovný přístup vůči všem občanům," komentoval Bártův návrh bývalý ministr dopravy Petr Bendl (ODS).

Premiér Nečas plán ministra dopravy také odsoudil. Bártova představa je podle něj „nakročení k autoritativnímu režimu." Proti návrhu je i místopředseda poslaneckého klubu TOP 09 František Laudát.

ČSSD souhlasí

Pro Bártův návrh vyslovili své ano sociální demokraté. Záměr otevřeně podpořil například Jeroným Tejc, stínový ministr vnitra za ČSSD. Poslanec Věcí Veřejných Stanislav Huml nechtěl spekulovat nad tím, zda se jeho strana kvůli zákoníku s opozicí spojí. Podle koaliční dohody by to udělat mohla, zákon totiž nijak neřeší daně, státní rozpočet, ani obrannou politiku státu. Jedinou možností, jak podle smlouvy Věcím Věřejným záměr zamítnout je, aby novelu zákona o silničním provozu některá ze stran označila za zásadní.

Bártův princip? 

Je prostý. Rozhodovat bude nejen zmíněná výše platu, ale i to, jakým autem řidič jezdí. To proto, že se podle ministra řada bohatých podnikatelů drží uměle ve ztrátě. V současné době to však vypadá, že zbytek koaliční vlády si dovede jen těžko představit, že by byl nápad aplikovatelný do českých podmínek. Již jen přístup úředníků do databáze finančních úřadů nesklidil aplaus. Plánů je vytýkána zejména možnost, že by za stejný přečin lidé dostávali jiné tresty a neměli tak stejnou rovnost před zákonem

Bárta, mimochodem majitel luxusního vozu Maserati, chce mít podrobnosti svého návrhu hotové do konce roku, pak se o něm chce až radit s koaličními partnery.

Dále čtěte:

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: kas

Ing. Martin Kolovratník byl položen dotaz

Proč jste si vybral za terč zrovna Feriho?

Já ho nehájím, dostal, co si zasloužil, ale ukažte mi stranu, která ve svých řadách neměla někoho, kdo byl čelil trestnímu stíhání nebo nebyl odsouzen? Je to přeci i případ ANO, kde dokonce v čele stál trestně stíhaný člověk a nikomu to nevadilo. Navážet se pak do jiných mi přijde z vaší strany dost...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

První státy, první součty: Očekávané vedení pro Trumpa

0:37 První státy, první součty: Očekávané vedení pro Trumpa

O půlnoci středoevropského času se v USA uzavřely volební místnosti v prvních dvou státech. V Indian…