Podle HN miliardová hranice padla i přes to, že v celkové sumě uváděné firmou KM nejsou zahrnuty různé bonusy a množstevní slevy, které patrně strany měly k dispozici. Deník připomíná, že dosavadní rekord držel rok 2006, kdy kampaně stály v katalogových cenách 750 milionů korun.
Utrácely a teď se trápí
Letošní utrácení pak zejména velkým stranám přidělalo vrásky na čele. Strany si podle listu napůjčovaly desítky milionů korun, které teď budou horko těžko splácet, protože výsledky a tím i státní příspěvky do stranických kas nenaplnily očekávání. I proto podle HN chtějí strany po zavedení limitů na předvolební kampaně závazné pro všechny strany jdoucí do voleb.
Dlouhodobě po zavedení limitu volá podle listu KSČM, k níž se po po květnovém debaklu pripojia i ČSSD. S výhradami pak souhlasí i TOP 09 a ODS. „Já jsem pro zavedení limitu, ale současně musí být zavedeny jednoznačné pojistky, že to nebude obcházeno přes kampaně, které takzvaně nebudou identifikovány," uvedl v této souvislosti premiér Petr Nečas (ODS). Nečas tak poukázal na praktiky, kdy si za stranu může kampaň objednat spřízněný podnikatel.
Že mají strany po posledních volbách finanční problémy, které se snaží vyžehlit stůj co stůj, dokladují HN na jejich nedávném zjištění, že lídři ČSSD potají rozpouštějí v pokladně Lidového domu své výdělky z městských firem.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: ova