Ano, geologii novinář nerozumí. "Myslím, že je nás v téhle zemi tak deset milionů minus těch asi šedesát lidí, kteří tomu fakt rozumějí," podotkl.
"Výhoda nás, blbé laické většiny, ovšem je, že to všechno platíme ze svých daní, což nám dává nezcizitelné právo klást i úplně blbé otázky pořád dokola jako v hospodě, když chcete vědět, jak si dovolí po vás chtít sto šedesát korun za řízek, když se ta strouhanka s masem ve svém životě nikdy nepotkala, než nás definitivně někdo přesvědčí, ukřičí nebo aspoň unaví."
Na druhou stranu ale Šídlo pochopil, proč když už se v Česku krade, krade se nejčastěji při stavbě dálnic nebo při armádních zakázkách. "Protože když si nějaký úřad koupí, řekněme, jeden počítač za sto tisíc, a není to NASA, stačí nám, abychom si vzpomněli, kolik jsme naposledy za ten svůj platili my. Dálnici ovšem nikdo z nás nestavěl a ani stíhačku si za život nekupujeme moc často," píše.
Naše transportéry nikdo neviděl, ale určitě plavou i na souši
Právě proto může vládní garnitura veřejnost tak lehce obelhat. "Je tedy sice pravda, že naše obrněné transportéry Dingo jsou skoro dvakrát dražší než ty rakouské, jenže to nic neznamená, protože ty naše jsou mnohem lepší, plavou nejen na vodě, ale i na souši a jejich pancíř je o 0,3 milimetru tlustší, čímž se v afghánských horách stávají naprosto nezranitelnými."
Jenomže kdo z nás je někdy viděl a kdo z nás tomu opravdu rozumí, ptá se komentátor. Nikdo. Podobné je to i s Blankou.
Propadá se pořád. Ale kdy už se konečně propadne i Sparta?
"Jak jsem pochopil, Blanka se nám prodražila kvůli extrémně složitým geologickým podmínkám, jimiž je vedena, dalším požadavkům na bezpečnost, báňský úřad a tak. Všimli jsme si, že to nejde úplně lehce: tři propady za dva roky, to je slušná statistika."
Šídlo se zamýšlí nad tím, jak se něco podobného vůbec může stát, když každé stavbě předchází drahý a složitý geologický průzkum. "Jak se to může stát, když stavíte pod místy, kde bydlí a chodí lidi? (Jediné, co bych s úlevou přijal, by byl definitivní propad stadionu Sparty na Letné, ten ale bohužel zatím drží.)"
Nebylo už těch 21 miliard nehorázných?
"A když už jsme u těch úplně primitivních otázek, tak tedy ještě jedna: A nebylo vlastně za pět a půl kilometru tunelu nehorázných už těch původních 21 miliard?" V Kuala Lumpur v roce 2007 podle něj otevřeli SMART Tunnel, což je jeden z technologicky nejsložitějších tunelů světa, který kromě dopravy slouží jako ochrana při hrozících povodních.
"Měří deset kilometrů, stavěli ho ve složitých geologických podmínkách pod centrem města čtyři roky a stál zhruba deset miliard. Za vysvětlení předem díky."
Čtěte:
Tunel Blanka ničí Prahu: Co všechno si Metrostav naúčtoval?
O vyšší ceně Blanky radní nevěděli, Bém jim prý lhal
Primátor Svoboda: Prověříme všechny položky ke stavbě Blanky
Foto: tunelblanka.cz
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: par