Úřad není spokojen zejména s chybami sčítacích komisařů při roznášení dotazníků a s kolapsy telefonní infolinky a e-mailové schránky, kam mohli lidé posílat své dotazy. Pochybení se teď přepočítávají na peníze.
Úřad se se zástupci pošty už sešel a celou věc řeší. "Zatím jsme se shodli na principech jednání a i na tom, že všechny služby nebyly dodány v plném rozsahu," řekl serveru Aktuálně.cz místopředseda Českého statistického úřadu Stanislav Drápal. "Jednání budou složitá, strany mají samozřejmě úplně opačný zájem."
Chápeme, že udělali chyby. Ale musí se zodpovídat
"My uznáváme, že na linku volalo asi o třetinu víc lidí, než jsme čekali, na druhou stranu ale pošta nenaplnila počet operátorů, který naplnit měla. Stejně tak jsme nebyli spokojeni s vyřizováním mailových dotazů, které se ve schránce dlouho hromadily bez odpovědi," komentoval Drápal problémy, za které chce úřad odškodnit.
Statistici tak zjišťují, zda by byl právním argumentem například případný průzkum veřejného mínění, jak byli lidé se svým sčítacím komisařem spokojeni. Pošta se zatím nechce k věci nijak vyjadřovat.
"V současné době se teprve zpracovávají data ze sběru formulářů, stejně tak je ve fázi vyhodnocení také činnost call centra. Je tedy předčasné cokoli komentovat," podotkl mluvčí pošty Ivo Mravinac.
Čtěte:
Sčítání lidu je zbytečná, blbá a drahá buzerace, zlobí se část ODS
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: par