Proti převodu lidí byly odbory. Jejich odpor zlomilo memorandum, které ve středu odpoledne odboroví předáci podepíšou spolu se zástupci obou firem a ministerstva dopravy.
"Je to movitý i nemovitý majetek, který SŽDC získá spolu se zaměstnanci. Je v tom zahrnuto i vykrácení nějakých vzájemných závazků," uvedl pro deník E15 ministr dopravy Pavel Dobeš.
Deník píše, že převod lidí se plánuje už léta. Je součástí transformace české železnice a jejího striktního rozdělení na dopravce a provozovatele dráhy. Rozdělení mělo být definitivní k 1. červenci, kvůli protestům odborů ale vláda transfer odložila na 1. září.
Přesun zachová ozdravné pobyty
Předseda Odborového sdružení železničářů Jaroslav Pejša listu řekl, že memorandum zajistí přesunutým zaměstnancům i na příští rok stejné sociální jistoty, jako měli u ČD. Jde například o kondiční ozdravné pobyty nebo některé mzdové požadavky.
Podle odborů by mělo být konečným cílem vytvoření velkého železničního holdingu, tedy znovupropojení obou velkých organizací. Ministerstvo dopravy o tom ale jasno zatím nemá. Čeká mimo jiné na rozhodnutí Evropské komise, která zkoumá oprávněnost existence takového holdingu v Německu.
Z finančního pohledu je převod živé dopravní cesty jen zlomkem akce z poloviny roku 2008. Tehdy se převáděla takzvaná mrtvá dopravní cesta, tedy majetek nutný pro údržbu kolejí, a s ním 10.000 zaměstnanců. Za mrtvou dopravní cestu dráhy dostaly 12 miliard korun, napsal dnešní E15.
Čtěte:
Manažeři ČD si chtěli rozdat 30 milionů. Kvůli Fejkovi to zrušili
Expředseda ČD Cargo se zhádal s odborářem: Vás štve nízký plat, že?
Foto: vlak.net
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: čtk