Ministr Dobeš podle serveru Aktuálně.cz navazuje na rozhazovací politiku exministra Aleše Řebíčka. Jen od června do září zadal šest silničních zakázek, které stály aspoň sto milionů korun.
Tři a půl miliardy, které podle serveru stačilo ministerstvo "rozfofrovat", je částka, za kterou by se mohlo napřesrok dokončit spojení Zlína s dálnicí D1, dal by se rozestavět poslední úsek dálnice z Prahy do Hradce Králové, obchvat Frýdku-Místku i silnice z Ostravy do Opavy. Místo těchto silnic považovaných analýzou Evropské komise za nejdůležitější z rozestavěných projektů se investovalo jinam.
Nejvíc peněz hodlá ministerstvo utratit například za obchvaty silnic I. třídy okolo Chrudimi a Dubé, které ani nejsou zařazeny v rozpočtu Státnfího fondu dopravní infrastruktury na rok 2012. A tudíž je vláda ani sněmovna neschválily.
Ministerstvo dopravy hájí výběr staveb tím, že jde o agendu z minulých let, kterou prostě bylo třeba vyřídit. Nešetří ovšem ani na výběrových řízeních - cena některých nabídek je v průměru o 14 procent dražší než poptávková cena Ředitelství silnic a dálnic.
Čtěte:
Dobešové možná nepodpoří rozpočet. Když nedostanou víc peněz
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: par