Šéf ŘSD: Dálnice D1 se nebude rekonstruovat, ale modernizovat

10.10.2011 19:39 | Zprávy

Cestování mezi Brnem a Prahou se kvůli technickému stavu dálnice D1 stává peklem. Podle slov ředitele Ředitelství silnic a dálnic Reného Poruby pouhá rekonstrukce nestačí. Na jaře příštího roku hodlá odstartovat první práce na rozsáhlé modernizaci dálnice, která by měla být hotová za deset let.

Šéf ŘSD: Dálnice D1 se nebude rekonstruovat, ale modernizovat

„Nebude docházet k rekonstrukci, ale k modernizaci D1. Generální rekonstrukce je rekonstrukce povrchu, v našem chápání je to rekonstrukce podloží. My chceme ale připravit dálnici D1 tak, aby mohla sloužit i do budoucnosti. Modernizace je daleko hlubší než generálka," vysvětlil blíže svou představu o důkladnosti práce Poruba v pondělních Impulsech Václava Moravce.

Ačkoliv by nejlepším řešením bylo přidání třetího pruhu v obou směrech, o této úpravě dálnice se prý neuvažuje. Modernizace bude spočívat pouze v postupném rozšíření dálnice o 75 cm na každou stranu a přidání pruhů pro pomalá vozidla ve stoupáních. Poruba to vysvětluje dopravní zátěží. Tento rok projelo mezi Brnem a Prahou asi 42 tisíc vozidel, pro rok 2005 odhaduje o dvacet tisíc víc.

„Pražský okruh má intenzitu 90 tisíc vozidel za den a ty dva pruhy na to stačí," vysvětlil ředitel.
Cena celé stavební úprava dálnice se odhaduje na 24 miliard korun. Poruba připouští, že tolik peněz k dispozici nemá.

„V současné době (peníze) nemáme, ale připravujeme se na spuštění čtyř úseků, na které bychom peníze měli mít. Zhruba je to miliarda a půl na jeden úsek."

Při stavbách se šetří, kde může

Posluchače rádia Impuls zajímaly také nové dopravní stavby, které kvůli nejasnostem o vlastnictví neslouží svému účelu. Za příklad posloužil most mezi obcemi Pravčice a Hulín u Přerova, jehož stavba stála 24 milionů a obec jej odmítla převzít kvůli nedostatku prostředků na jeho provoz.

Psali jsme: 


Poruba odůvodňuje podobné bezúčelné stavby tak, že po vstupu do EU přišla spousta peněz z dotací, které bylo potřeba urychleně utratit. Problém byl v tom, že příprava projektů trvá deset až patnáct let a v danou chvíli nebyly připraveny k realizaci.

Nyní ale ŘSD plánuje důkladně přezkoumávat všech 200 projektů, které má momentálně v řešení, aby byly vytvářeny kvalitní stavby bez zbytečných nákladů.


Čtěte také: 

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: jhe

Myslíte, že zvýšení trestů pro pašeráky stačí?

Podle mě jsou téměř nepostižitelní, protože se je málokdy podaří vůbec chytit. Ale když jste toto téma nakousla, tak jaké tresty jim hrozí teď a jaké navrhujete? A máte taky nějaký účinný plán, jak ochránit naše hranice? A co si vůbec myslíte, že teď bude, když Asadův režim padl? Je to dobře nebo ne...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Zeman: Lhář Fiala urazil inteligenci občanů, čeká ho porážka

12:05 Zeman: Lhář Fiala urazil inteligenci občanů, čeká ho porážka

Exprezident Miloš Zeman byl hostem Partie moderátorky Terezie Tománkové na CNN Prima News. Nenechal …