Jeden ze čtenářů se ptal, zda by bylo možné snížit spotřební daň na pohonné hmoty. Podle náměstka je takové snížení „z teoretického hlediska zajímavé, ovšem z hlediska praktické fiskální politiky je velkým rizikem.“ Snížení by totiž podle něj nejspíš vedlo k poklesu daňových příjmů.
Se zdaněním pohonných hmot souvisel i další dotaz - proč je spotřební daň na benzín o více než dvě koruny na litr vyšší než u nafty. Podle Minčiče je to dáno historicky. Dříve prý byla nafta používána takřka výlučně podnikateli, kteří pak daňovou zátěž přenášeli na své zákazníky. Proč tento pozůstatek minulosti v našem daňovém systému stále přetrvává, však Minčič nevysvětlil.
Na dotaz, zda se Česká republika zvyšováním daní a omezováním výdajů nesnaží jen zalíbit ratingovým agenturám, náměstek odpověděl: „Snižování schodků veřejných financí je dobrým signálem pro důvěru finančních trhů vůči vládou emitovaným dluhopisům. Důsledkem je snižování výdajů na dluhovou službu státu, což považuji za správný postup.“
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: jan