Kancelář ochránce práv ji uspořádá po poradě s guvernérem České národní banky Miroslavem Singerem. Cílem není nalézt banku či pojišťovnu, která se chová k seniorům nejvstřícněji - snahou je zmapovat tuto oblast, vysvětlil Varvařovský s tím, že žádná jména institucí zveřejněna nebudou. Na druhé straně doufá, že se jejich ředitelé nad tématem zamyslí a i bez intervence jakýchkoli institucí sjednají sami nápravu. Do výzkumu bude zahrnuto všech 45 bank a 52 pojišťoven působících v ČR i 43 nebankovních institucí. V zemi jsou jich stovky, pro výzkum byly vybrány největší.
V poslední době přibývají na ombudsmanově stole stížnosti od seniorů, kterým banka odmítla vystavit kreditní kartu. Důvodem byl jejich věk; některé banky lidem nad 65 nebo nad 70 let kreditní karty nevydávají. Když se na to kancelář ombudsmana již kdysi dotazovala, bylo jí řečeno, že jsou prostě příliš staří. Jenže stěžovatelé jsou obvykle aktivní senioři cestující po celém světě.
Kreditní karty potřebují, aby si mohli například v USA nebo Austrálii půjčit vůz. U cestovního pojištění vznikají kuriózní situace. Ombudsman řešil případ, kdy o půl roku starší manžel platil o sto procent vyšší pojistku než manželka. Oba byli ve stejné kondici, on ale již překročil 70 let.
Ptejte se politiků, ptejte se Vašich volených zastupitelů, pište, co Vám osobně vadí. Registrujte se na našem serveru ZDE.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: joh