Jde o zakázku na 250 tramvají za zhruba 19 miliard Kč, která dopravní podnik tíží na roky dopředu a na jejíž plnění prý ani nemá peníze. Jenže v případě vypovězení, o němž vedení města coby jediný akcionář podniku uvažovalo, by se plzeňský holding určitě bránil a mohl by vysoudit náhradu škody.
A právě tu vyčísluje ve třech variantách analýza, kterou mají LN k dispozici. V nejhorší variantě totiž říká, že by firma mohla požadovat dokonce 12,6 miliardy korun, což by DPP finančně ochromilo. V této variantě se počítá s tím, že navzdory verdiktu soudu o neoprávněném vypovězení smlouvy městský podnik tramvaje stejně neodebere.
Další dvě možnosti jsou podle LN mírnější. Pokud by DPP ukončil smlouvu a soud mu následně nařídil se zpožděním tramvaje odebrat – což by prý učinil – Škodovka by mohla požadovat 3,5 miliardy. Poslední případ zvažuje situaci, kdy DPP poruší smluvní podmínky a Škoda Transportation odstoupí od smlouvy sama.
Pak by prý mohl holding vysoudit bezmála šest miliard. LN upozorňují na to, že posudek vůbec nezmiňuje variantu, že by se firmě ovládané městem podařilo vypovědět smlouvu legálně. Například kvůli poruchovosti dodaných vozidel či zpožděným dodávkám. Na obojí si podle zjištění deníku DPP stěžuje.
Jestli existuje i jiná možnost, se teprve ukáže. Radní magistrátu pro dopravu Jiří Pařízek na dotaz LN uvedl, že má město k dispozici i jiné analýzy. A ty by prý naopak měly Praze pomoci se ze smlouvy, která je výhodná spíše pro dodavatele než odběratele, vyvléci.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: dkr