Brno autem spočítalo, že náměstek brněnského primátora najezdil za rok a půl asi 80 tisíc kilometrů. A to v situaci, kdy náměstek propaguje ježdění na kole či městskou hromadnou dopravou, aby se ve městě lépe dýchalo a obecně aby se zlepšil stav životního prostředí. Hollan káže vodu a pije víno, tvrdí uskupení Brno autem. Náměstek však na osmdesáti tisících kilometrech projetých za rok a půl nevidí nic špatného, protože zastává pozici, která vyžaduje poměrně časté cesty do Prahy, kde sídlí ministerští úředníci a různé důležité úřady.
„K tý báječný kauze okolo ježdění autem ještě jednou podrobněji k cestám autem do Prahy a proč ne vlakem. Typická situace: máte jednání 10-12 (většinou se jich snažím mít víc, ale pro názornost takto). Vlak: Vstáváte tak 5.30. V 6.00 vyrážíte z domu, v 6.38 jede vlak. V Praze je 9.08. Pozdějším vlakem to nestíháte. Většinu cesty nejde telefonovat, protoze SŽDC a ČD nezajistily od operátorů signál. Jednání je kdekoliv v Praze (ČEZ, odlehlá pracoviště ministerstev). Pokud se neprotáhne, stíháte vlak 12.52 z Prahy a v Brně jste, není-li zpoždění, 15.22. Pokud protáhne, o hodinu pozdějc,“ rozepsal se na sociální síti Facebook Hollan.
To už je lepší prokalit to v Praze
Když jedete autem, můžete podle náměstka vstávat krátce po sedmé hodině a pokud máte informace o zácpách, nejedete do hlavního města déle než dvě a půl hodiny. Totéž platí o cestě zpět. Takže úspora dělá asi tři hodiny. Nemluvě o jednáních, která má brněnský náměstek buď v 8 hodin ráno nebo pozdě večer. Nikomu se asi moc nechce vyjíždět vlakem o půl čtvrté ráno nebo se vracet hodně pozdě v noci.
„To už je lepší prokalit to v Praze a jet ráno rovnou do práce... V dobách aktivistických jsem to tak dělal, ale teď by to asi nebylo úplně ok,“ pokračoval náměstek.
Obratem také nabídl řešení situace. Kdyby v Česku jezdily stejné rychlovlaky jako jinde ve světě, nebylo by nezbytně nutné cestovat mezi dvěma největšími městy v naší vlasti autem. Na západ od našich hranic je zvykem, že podobné vlaky jezdí každou čtvrthodinu, přičemž samotná cesta z Brna do Prahy by mohla trvat ani ne celých šedesát minut. Až se česká železniční doprava posune ze svého „šnečího věku“ do současnosti, Hollan bude rád železnice využívat.
K tý báječný kauze okolo ježdění autem ještě jednou podrobněji k cestám autem do Prahy a proč ne vlakem.
Typická situace: máte jednání 10-12 (většinou se jich snažím mít víc, ale pro názornost takto).
Vlak: Vstáváte tak 5.30. V 6.00 vyrážíte z domu, v 6.38 jede vlak. V Praze je 9.08. Pozdejším vlakem to nestíháte. Větsinu cesty nejde telefonovat, protoze SŽDC a ČD nezajistili od operátorů signál. Jednání je kdekoliv v Praze (ČEZ, odlehlá pracoviště ministerstev). Pokud se neprotáhne, stíhate vlak 12.52 z Prahy a v Brně jste, není-li zpoždění, 15.22. Pokud protáhne, o hodinu pozdějc.
Auto: Vstávání 7.15 (resp. podle délky líčení), odjezd mezi 7.30-7.45, podle místa schůzky, s přihlédnutím k aktuálnímu stavu dálnice, víc než 2.30 jsem jel jen skutečně parkrát, když používáte mapy Googlu, vyhnete se zácpám. Návrat do Brna cca 14.15. Časová úspora 3 hodiny a víc.
A co tak u schůzek v 8 ráno v Praze? Baví vás vstávat 3.30? A večerní schůzky? Jezdit domů tím šíleným Metropolem 23.58, co občas stihne trojkovej rozjezd, plný osvětlení na chodbičce, pokusy o spánek zoufalé, v posteli 3.30 a ráno v 8 v práci? To už je lepší prokalit to v Praze a jet ráno rovnou do práce... V dobách aktivistických jsem to tak dělal, ale teď by to asi nebylo úplně ok.
Pointa? Vysokorychlostní vlaky! Jízdní doba Praha-Brno těsně pod hodinu, cestovní doba (z místa bydliště či z práce do místa jednání) cca 2 hodiny. Vlak 4x do hodiny. V Evropě i mimo ni je to úplně běžné. Ale u nás jezdíme na nejdůležitějším spojení Brno-Praha závlekem přes Českou Třebovou, zamotaným "koridorem" údolím Svitavy a totálně přecpanou tratí. Případně můžeme volit vyhlídkovou jízdu přes Vysočinu (poslední novostavba trati v ČR, strašný!).
Až se Česko posune z éry železničních šneků do současnosti, bude to tady lajkovat i Brno autem. Protože všichni nebudou muset po té příšerné dálnici.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: mp