Dalajláma? Voják Jaroslav Štefec se s duchovním vůdcem nemazal

26.10.2016 13:25 | Zprávy

Zbrojní analytik, voják v záloze a někdejší ředitel armádního úřadu pro vyzbrojování Jaroslav Štefec se zamyslel nad dalajlámou. Zaujal jej totiž příspěvek, v němž byl dalajláma zmiňován jako významná duchovní autorita naší doby. V té souvislosti se vyjádřil také ke sporu o vyznamenání pro strýce ministra kultury Daniela Hermana (KDU-ČSL) Jiřího Bradyho.

Dalajláma? Voják Jaroslav Štefec se s duchovním vůdcem nemazal
Foto: Facebook
Popisek: Jaroslav Štefec

„Dalajlámova návštěva v ČR vlastně rozpoutala ‚spor o Hermanova strejdu‘, který je dnes leitmotivem šaškárny zvané ‚česká politická scéna‘,“ podotkl Štefec.

Základním problémem oficiality nebo neoficiality setkání s dalajlámou podle něj spočívá v tom, že dalajláma zde byl na soukromé návštěvě a oficiální přijetí na jakékoliv úrovni bylo proto jednoznačně mimo mísu.“ Ministr Herman se s ním klidně mohl sejít v rámci té akce, které se zde ten člověk zúčastnil. Dodal by jí tím navíc jako ministr většího lesku,“ myslí si.

Ovšem oficialita schůzky ministr Herman – Tenzin Gyatso není to podstatné, na co Štefec dle svých slov reagoval. „Skutečně zásadní výhradu mám k názoru, že dalajláma je významnou duchovní autoritou naší doby. Uniká mi totiž zásadním způsobem podstata ‚duchovního autoritářství‘ dalajlámy. Proč by právě on měl být duchovní autoritou naší doby? Protože nás nabádá, abychom pokorně přijímali islamistickou armádu táhnoucí do Evropy? Nebo proto, že je představitelem dnes již neexistujícího otrokářského režimu, jehož zvěrstva byla alespoň podle dostupných svědectví plně srovnatelná s fašistickými zločiny?“ ptá se Štefec.

Základním a jediným smyslem existence tohoto člověka je podle Štefce být americkým „lidskoprávním“ klackem na Čínu. „Není Tenzin spíše duchovním symbolem pokrytectví a farizejství Západu?“ otázal se dále.

„Postaveno do správného světla, je dalajláma pro lidi, kteří si na pokrytectví, lži a farizejství postavili svou existenci a opírají o ně svou moc a vliv, skutečně tím pravým duchovním vůdcem, autoritou a symbolem čehokoliv. Včetně například ‚pravdy a lásky‘,“ uzavřel.

Celý příspěvek Jaroslava Štefce:

Dočetl jsem se dnes v jednom z příspěvků, že jeho autor považuje dalajlámu za významnou duchovní autoritu naší doby a je zásadně proti tomu, aby se s ním jeho obdivovatelé, potažmo ministr kultury scházeli někde pokoutně, za rohem v hospodě. Nedalo mi to, a připojil jsem komentář. A pak mi to znovu nedalo a dávám ho i s dalšími doplňky na hlavní stránku. Důvodem je především fakt, že dalajlámova návštěva v ČR vlastně rozpoutala „spor o Hermanova strejdu“, který je dnes leitmotivem šaškárny, zvané „česká politická scéna“. A myslím, že věci je třeba dávat do správných souvislostí. Základní problém oficiality nebo neoficiality setkání s dalajlámou spočívá v tom, že dalajláma zde byl na soukromé návštěvě, a oficiální přijetí na jakékoliv úrovni bylo proto jednoznačně mimo mísu. Ministr Herman se s ním klidně mohl sejít v rámci té akce, které se zde ten člověk zúčastnil. Dodal by jí tím navíc jako ministr většího lesku. Ovšem oficialita schůzky ministr Herman - Tenzin Gyatso není to podstatné, na co jsem reagoval. Skutečně zásadní výhradu mám k názoru, že dalajláma je významnou duchovní autoritou naší doby. Samozřejmě to autorovi příspěvku neberu – je to jeho pohled na věc, a na rozdíl od lidí z „HateFree“ nebo Evropských hodnot, já názory ostatních ctím. Přesto však zvažte moje námitky. Uniká mi totiž zásadním způsobem podstata "duchovního autoritářství" dalajlámy. Proč by právě on měl být duchovní autoritou naší doby? Protože nás nabádá, abychom pokorně přijímali islamistickou armádu táhnoucí do Evropy? Nebo proto, že je představitelem dnes již neexistujícího otrokářského režimu, jehož zvěrstva byla alespoň podle dostupných svědectví plně srovnatelná s fašistickými zločiny? Má snad jeho učení vliv na snižování počtu válek a utrpení ve světě? Nebo je duchovním rádcem a vůdcem celosvětového hnutí za mír, kterému naslouchají světoví vůdci a řídí se jeho myšlenkami? Takže - vysvětlí mi někdo, proč by ausgerechnet tenhle človíček, jehož základním, a troufám si říci jediným smyslem existence je být americkým „lidskoprávním“ klackem na Čínu, měl být „duchovní autoritou naší doby"? Protože to je „všeobecně přijímaná pravda“, kterou psali v novinách? Není Tenzin spíše duchovním symbolem pokrytectví a farizejství Západu? A pak jsem si uvědomil opravdu zásadní věc. Autor onoho příspěvku měl vlastně hlubokou pravdu!! Postaveno do správného světla, je dalajláma pro lidi, kteří si na pokrytectví, lži a farizejství postavili svou existenci a opírají o ně svou moc a vliv, skutečně tím pravým duchovním vůdcem, autoritou a symbolem čehokoliv. Včetně například "pravdy a lásky".

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: vef

Mgr. et Mgr. Jakub Michálek byl položen dotaz

Fakt myslíte, že jsme na tom v oblasti digitalizace dobře?

A co třeba říkáte na to, že jsme v digitalizaci veřejné správy je Česko druhé nejhorší v EU? Zdroj: https://www.dvs.cz/clanek.asp?id=6995694 Nebo co říkáte na toto - https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-b2b-platit-prevodem-nestaci-digitalizace-ceske-ekonomiky-je-zalostne-pomala-261752?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Kdo mu dává rozkazy? Fiala? Pavel? S Foltýnem je to samá záhada

4:44 Kdo mu dává rozkazy? Fiala? Pavel? S Foltýnem je to samá záhada

Na konci listopadu uplyne půlroční lhůta, o které Otakar Foltýn opakovaně hovořil jako o limitu svéh…