V první řadě úpadek školství není podle Pikory problém výhradně české kotliny. I úroveň britských a zejména amerických škol, které nejsou vyloženě technické, dramaticky poklesla. „Západní školy už neučí, už to je jen vymývaní mozků progresivní propagandou. Výuku blbostí dětem platit nebudu, to mohou studovat doma zdarma,“ zmiňuje, že absolventi těchto škol místo cvičení logiky řeší 64 pohlaví a podobně.
Kritikou nešetří ani Filozofickou fakultu Univerzity Karlovy, kam by své děti rozhodně studovat neposlal. „Když čtu o nehorázném opěvování stalinismu, takové školy jsou ztrátou času. Moderní školy neopouští vzdělanci, ale svazáci načichlí marxismem,“ dodává Pikora.
Obává se, že kvalitní vzdělání už nabízí jen Asie. „Když se dívám na výsledky mezinárodních testů, vidím, že Hongkong a Singapur září. Tam má smysl studovat. Tam je budoucnost,“ míní ekonom.
Celý text ZDE
O tom, že je náš civilizační okruh na sestupu, svědčí i to, že byly revidovány například rámcové vzdělávací programy pro základní vzdělávání. „Byla sice posílena výuka informatiky, ale zároveň došlo k redukci výuky fyziky a chemie. Žáci se prý už nemají učit o Newtonových zákonech nebo Ohmově zákoně. To jako už neuslyší o akci a reakci? Neumím si to představit. Prý to bylo pro děti moc složité. To je argument? Opravdu je cílem vychovat generaci hlupáků?“ táže se.
Maturita je podle něj i v době koronavirové krize zcela zbytečné téma. „Nechápu cavyky s maturitou. Proč by nemohla proběhnout maturita normálně? Studenti už nejsou malé děti! Maturant by měl být schopen se na zkoušku připravit sám, a pokud toho schopen není, neměl by ani maturitu dostat. Vážně nevidím důvod k rušení maturit,“ dodává Pikora, že pokud má k dispozici všechny materiály a okruhy, musí to zvládnout.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: nab