"Naše firma je okamžitě připravena zahájit s Hlavním městem Prahou jednání o převzetí kompletní odpovědnosti za dokončení celého projektu Blanka včetně technologické časti. Jsem si jist, že v úzké spolupráci dokážeme oživit toto krásné dílo v rozumném termínu," uvedl Bělohlav v dopise, který má ČTK k dispozici.
Kabely poškodily přívalové deště a vlhké prostředí tunelu, se kterým miliardové smlouvy s dodavatelem technologií nepočítaly. ČKD Praha DIZ minulý týden vypracovala harmonogram objednávky a následné výměny poničených kabelů. Stále ale není jasné, kdo práce zaplatí. Magistrát již oznámil, že výměnu platit nehodlá. Podle některých informací by práce mohly vyjít na stovky milionů až na miliardu korun.
Blanka měla být původně otevřena v roce 2011
ČKD jakékoli pochybení odmítá. "Náš postoj je pořád konzistentní a měnit jej nebudeme. ČKD Praha DIZ veškeré své dodávky řešila zcela v souladu s projektem a zadáním objednatele. Na rizika bylo upozorňováno opakovaně, což doložíme jednotlivými zápisy z kontrolních dnů včetně návrhů možných řešení, které jsme nad rámec svých povinností předkládali," sdělil ČTK na počátku března mluvčí firmy Karel Samec.
Blanka měla být původně otevřena v roce 2011. Poté vedení města termín několikrát odložilo, mimo jiné na jaro loňského roku, poté na prosinec a naposledy chtěli politici slavnostně pásku přestřihnout letos v dubnu. Podle údajů od ČKD Praha DIZ se ale strategická dopravní stavba neotevře dříve než na konci letošního roku.
Důležitou dopravní stavbu, která vyjde na 37 miliard korun, provázejí problémy od začátku. Rozhodčí soud už loni řešil spory se stavební firmou Metrostav o miliardové částky. Dosud pak pokračuje soudní pře se stavebním dozorem, firmou Inženýring dopravních staveb (IDS).
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: čtk, mp