Pokud by stát podle Ťoka rejdařům kompenzoval ztráty za dny, kdy nebylo možné kvůli vysokému nebo nízkému stavu vody plout, musel by podobnou logiku použít i v případě jiných skupin. S nadsázkou by se tak dalo říci, že by měl stát odškodnit cyklisty za to, že stále nemá dokončenou síť cyklistických stezek, dodal ministr.
Peníze za nesplavné dny na Labi stát v minulosti vyplácel rejdařům jako kompenzace za chybějící děčínský jez, který má počet suchých dnů na řece výrazně omezit. Nynější slíbená dotace měla být rozdělená do dvou částí, 50 milionů mělo jít na opravy říční infrastruktury poničené povodněmi, zejména přístavů, a zbylých 200 milionů provozovatelům lodí. Část z těchto peněz měla rejdařům pokrýt ztráty za období, kdy nebylo možné plout kvůli veliké vodě a další část za období sucha, kdy se naopak nedalo plout kvůli nízkému průtoku vody v Labi.
V Česku je v provozu 50 nákladních lodí, říční doprava zaměstnává skoro 2000 lidí, včetně profesí dodávajících služby pro potřeby říční plavby. Na opravy škod po povodních ministerstvo přispívalo i v jiných druzích dopravy. Podílelo se na opravách silniční i železniční infrastruktury, ve dvou vlnách přispělo obcím na obnovu místních komunikací.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: čtk, mp