„To, na co jsme narazili na D1, je důkazem, že naši předci stavěli úsporněji,“ popisoval Zdeněk Žák ve Dvaceti minutách Radiožurnálu. Je to prý vidět v tom, na jaký pruh na dálnici se při stavbě soustředili a podobně.
Hlavní téma spojené s D1 je však jiné – je to otázka, zda se z rekonstrukce nestane zlatý důl pro stavení firmy, které budou vydělávat na vícepracích. To Žák odmítl. „Ty vícepráce budou podstatně přísněji posuzovány,“ ujistil.
Podle něj je vina na obou stranách – i na Ministerstvu dopravy, že si dříve nechalo cenově přemrštěné stavby líbit. On prý bude chtít u každé vícepráce přesně vědět, co za ni může. Zda to byl nepřesný odhad geologů nebo například špatně narýsovaný plán, který zapomněl na některé faktory.
„Když se uzná vícepráce, nejdříve má být zdokumentovaná, vyčíslená a jasná definice, kde vznikl problém,“ vysvětloval Žák. Co se týče případného zpoždění stavby, zde bude postupovat podobně – bude chtít vědět jasné důvody. Pokud však dojde k „objektivnímu zpožďování“, například kvůli odvolávání k ÚOHS, pak prý bude mít pochopení. Hlavní je, aby určité úkony byly skutečně odůvodněny.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: pan