"Podporovat budeme především projekty, které budou mít pozitivní vliv na zvýšení návštěvnosti, potlačení vlivu sezonnosti, prodloužení délky pobytu, respektive zvýšení průměrného počtu přenocování a pozitivní prezentace v médiích," řekl. Z minulého dotačního programu město podpořilo například filmový festival Finále, výstavu věnovanou Josefu Skupovi, větší propagaci katedrály sv. Bartoloměje, gastronomické či pivní akce.
"První tematický okruh se týká zkvalitnění služeb pro zahraniční návštěvníky, jako jsou například prezentace nabídky v cizích jazycích, cizojazyčné mutace webových prezentací či propagačních i audiovizuálních materiálů. Druhý okruh je zaměřen na nadregionální projekty, které mají potenciál stát se významnými a zároveň stěžejními akcemi v místě, avšak s nadregionálním přesahem," uvedla vedoucí magistrátního odboru prezentace a marketingu Jana Komišová. Zvláštní pozornost bude město věnovat projektům, které budou propagovat například veřejný prostor města s ohledem na kulturní a historické dědictví. Jsou to například květnové Slavnosti svobody, projekty týkající se výročí města a osobností a další vzdělávací činnost.
Žádosti se budou přijímat od 5. do 19. února, v květnu se rozhodne o přidělení dotací.
K zvýšené návštěvnosti města přispělo Evropské město kultury, kterým se Plzeň stala v roce 2015. V porovnání s tímto rokem se loňská návštěvnost města zvýšila podle Českého statistického úřadu o procento, když služeb místních ubytovacích zařízení loni využilo 262.662 turistů. Dalších téměř 2,5 milionu lidí podle městské organizace Plzeň - TURISMUS přijelo do Plzně na jednodenní návštěvu.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: čtk