„Pokud by hnutí ANO navrhlo moji nominaci, tak si myslím, že by to nevedlo k žádnému střetu zájmů a jsem připravený tuto nominaci přijmout," uvedl Prachař. Zároveň poznamenal, že působení ministrů dopravy je v Česku velice krátké, v průměru dosahuje devíti měsíců, na což si údajně stěžují i zahraniční partneři při společných jednáních o vzájemném propojování dopravních tahů.
Mezi nejbližšími úkoly dopravního úřadu Prachař uvedl zpracování zákona o drahách, který chce resort v září předložit do Poslanecké sněmovny. Právě novým zákonem o drahách, který by obsahoval i vznik nezávislého regulačního orgánu na železnici, Prachař podmiňoval otevírání dotovaných železničních tratí soukromým dopravcům. Harmonogram postupu resortu a případných výběrových řízení na jednotlivé tratě plánuje resort představit v srpnu.
Nově organizované ŘSD
Z dalších železničních témat dále ministr uvedl zlepšení hospodářských výsledků státního nákladního dopravce ČD Cargo. Dopravce během prvních tří letošních měsíců vytvořil zisk před zdaněním 164 milionů korun, což představuje o 229 milionů lepší výsledek, než s čím počítal plán, uvedl Prachař. Za zlepšením hospodaření je podle ministra změna obchodních podmínek, kdy dopravce nabízí kompletní přepravní služby po celou délku trasy. Pokud je potřeba zboží překládat na kamiony, působí ČD Cargo rovněž jako dodavatel těchto služeb, které společnost sama dále objednává u kamionových dopravců.
Od 1. července má podle Prachaře v Ředitelství silnic a dálnic ( ŘSD) fungovat nová organizační struktura, s jejímž vytvořením mají české straně pomáhat odborníci z rakouského správce silniční sítě společnosti Asfinag. Posílit by se měl především úsek investic. „Od roku 2010 nebudujeme žádný z nových projektů na výstavbu dopravní infrastruktury," uvedl Prachař. V současnosti se pouze oprašují starší projekty, které nebyly dotažené do konce a nové se téměř neprojektují. Posílit by na ŘSD mělo i právní oddělení na úkor externích právních poradců a zaměřit se více na oblast údržby.
Právě ŘSD při příchodu Prachaře postihly největší personální změny z celého resortu. Provedené změny ministr obhajuje s tím, že je naprosto logické, že si do vedení podřízené organizace vybral vlastní tým lidí s jasným mandátem, jak organizaci nově řídit. Prachař z funkce šéfa ŘSD nejprve odvolal bývalého generálního ředitele Pavla Kočicu a po zhruba dvou měsících vyměnil i pověřeného šéfa Jiřího Majera Janem Kubišem. Právě Kubiš krátce po svém nástupu výrazně obměnil většinu vedení této státní příspěvkové organizace.
V průběhu léta by podle předpokladu ministerstva mohla být účinná změna zákona stanovující maximální výkupní cenu pozemků pod budoucími silničními a železničními stavbami. Novela zákona umožňující zvýšit bonus v případě dobrovolného prodeje až patnáctinásobně, kterou během zkráceného řízení vetovaly opoziční ODS a TOP 09, by se podle Prachaře mohla dostat na jednání sněmovny opět 6. června.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: čtk, mp