O úspoře přitom dopravní podnik mluvil už v červenci, kdy zakázku vypisoval. Koupí aut totiž chtěl nahradit část těch, která má dosud jen zapůjčená. O jak velkou úsporu mělo jít, ale tehdy mluvčí neuvedl.
Dopravní podnik užívá přes 200 osobních a užitkových aut, vlastní jich ale jen 50. Od roku 2009 totiž obnovoval vozový park pouze prostřednictvím operativního leasingu, to znamená, že si auta na určitou dobu půjčoval, ale nevlastnil je. Bylo tomu tak i u vozidel určených pro management podniku. Kolik aut si za tu dobu půjčil a za kolik, mluvčí nesdělil.
Jaký další postup firma zvolí ještě není rozhodnuto
Podnik v červenci uvedl, že od roku 2017 nahradí část půjčených aut vlastními. Součástí zakázky mělo být pět osobních aut učených pro vedení podniku, včetně generálního ředitele. Jak bude městská firma po zrušení tendru postupovat, není podle Štábla zatím jasné.
Dopravní podnik je akciovou společností hlavního města Prahy. S více než 10.000 zaměstnanci je největší firmou v majetku města v ČR. V loňském roce podnik hospodařil se ztrátou 368 milionů korun, magistrát mu jako kompenzaci ztrát v dopravě vyplatil 10,8 miliardy korun.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: dkr, čtk