Procházková podala u Nejvyššího státního zastupitelství trestní oznámení na premiéra Petra Nečase (ODS) a všechny členy vlády. Odtud se dostalo k Obvodnímu státnímu zastupitelství pro Prahu 1, které konstatovalo, že k trestnému činu zneužití pravomoci úřední osoby ani k porušení povinnosti při správě cizího majetku nedošlo.
Duka se dopustil trestného činu krádeže ve stádiu pokusu
Podobně dopadlo také trestní oznámení na kardinála Dominika Duku. Ten se podle Procházkové dopustil krádeže ve stádiu pokusu.
„Římskokatolická církev ztratila u české veřejnosti kredit už počátkem devadesátých let, když místo duchovní obrody, kterou sliboval kardinál František Tomášek, začala usilovat o majetky. Napsala jsem to i v otevřeném dopise papeži. Na tyto hodnostáře platí evangelické: Mají oči a nevidí, mají uši a neslyší. Pochopitelně i já znám pár ušlechtilých duchovních, skutečných pastýřů, ale ti to nemůžou zachránit,“ řekla Procházková serveru Vaševěc.cz.
Prodej majetku z restitucí je tunel
Spisovatelka kritizuje také návrh, aby církev mohla nabytý majetek prodat bez kontroly a bez zdanění. Prý se jedná o tunel. „Zájemci z okruhu politiků a jejich družiníků už jsou připraveni. Právě proto je tak obtížné jim to odhlasování zákona zmařit,“ vysvětluje Procházková.
Procházková přesto vyvíjí úsilí, aby alespoň znejistila budoucí kupce. Majetek, který církev v restituci získá a pak ho prodá, by později mohl být vrácen k veřejnému užití.
„Tím, že veškeré své kroky medializujeme, že pořádáme tiskové konference, z kterých existují videozáznamy dosažitelné na internetu, bereme viníkům možnost, aby později tvrdili, že byli „pomýlení“, nebo že neměli dostatek informací,“ předpokládá.
Církev by neměla být bohatá
Spisovatelka prý ve svém snažení není jediná. Na e-mail jí chodí zprávy vyjadřující podporu a lidé se také podepisují pod petice.
Podle Procházkové by církev neměla být bohatá. Své přesvědčení čerpání ze studia evangelií, do kterého se pustila kvůli psaní historického románu. „Zatímco víra je dar, církev je instituce. Pokud by její smysl byl skutečně opřen o šíření evangelia, tedy dobré zprávy o tom, že království Boží můžeme prožít už dnes, neboť Bůh není bohem mrtvých, ale nás živých, pak by se ale (římskokatolická) církev musela hodně změnit,“ uzavírá rozhovor.
Ptejte se politiků, ptejte se Vašich volených zastupitelů, pište, co Vám osobně vadí. Registrujte se na našem serveru ZDE.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: vfe