ŘSD prodloužilo Plzeňskému kraji zakázku na údržbu silnic do roku 2017

21.07.2013 11:30 | Zprávy

Plzeňský kraj získal od ŘSD čtyřletou zakázku na údržbu všech státních silnic I. třídy v regionu. Správa a údržba silnic Plzeňského kraje (SÚS) tak prodlouží do roku 2017 takzvanou příkazní smlouvu s Ministerstvem dopravy. Jedná se o kontrakt za zhruba 60 milionů korun ročně. Zajistí udržení zaměstnanosti krajské SÚS, řekl ČTK náměstek hejtmana pro dopravu Jaroslav Bauer (ČSSD).

ŘSD prodloužilo Plzeňskému kraji zakázku na údržbu silnic do roku 2017
Foto: Hans Štembera
Popisek: Oprava vozovky

ŘSD spravuje v Plzeňském kraji 426 kilometrů silnic I. třídy a 174 mostů. Podle Bauera se kontrakt od ministerstva do roku 2017 netýká jen 21 kilometrů silnice I/21 z Plzně do Chebu. Plzeňský kraj zajišťuje údržbu státních "jedniček" už od roku 2000. "Pokud bychom teď nový kontrakt nezískali, musela by SÚS propouštět, protože na silnice první třídy máme nasazeno 14 sypačů," uvedl. SÚS spravuje v kraji hlavně 4600 kilometrů silnic II. a III. třídy a 1000 mostů.

Příkazní smlouvu uzavřelo ministerstvo v roce 2006

"My s tím nemáme sebemenší problém a já vítám, že to pro nás dělají oni (SÚS)," uvedl šéf plzeňského Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Zdeněk Kuťák. Roční finanční rámec SÚS dlouhodobě drží.

Krajská správa silnic vyhrála před více než deseti lety výběrové řízení. Od roku 2006 uzavřelo Ministerstvo dopravy podle Kuťáka příkazní smlouvy, jimiž sjednalo zimní i letní údržbu u krajů. "Na to neproběhlo výběrové řízení, ale regulérní smlouva mezi ministerstvem a krajem. ŘSD kontroluje vykonané práce i faktury," vysvětlil.

V plánu bylo standardní výběrové řízení. Nové vedení resortu ale mělo vážné připomínky

Letos mělo ministerstvo vyhlásit standardní výběrové řízení na údržbu silnic I. třídy na dalších osm let. Nové vedení rezortu ale mělo vážnější připomínky k tendru. A proto podle Kuťáka nedávno požádalo hejtmany, aby prodloužili současnou příkazní smlouvu až do roku 2017. Většina hejtmanů vyšla vstříc, dodal.

Zvláštnost je podle Kuťáka pouze v Plzni, kde údržba nebyla kryta příkazní smlouvou, protože až do letoška tam dlouhodobě platilo výběrové řízení, podle něhož údržbu na všech silnicích na území krajského města, včetně krajských a městských, zajišťovaly VHS Teplice. Ministerstvo původně chtělo státní silnice I. třídy v Plzni začlenit do nových výběrových řízení. Kvůli tomu, že se soutěž nevypsala, tak bude v údržbě "jedniček" podle existující příkazní smlouvy pokračovat VHS Teplice. Stejné by to mělo být příští rok.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: vfe, čtk

Ing. Martin Kolovratník byl položen dotaz

koalice-opozice

Nejen vy, ale dost vašich kolegů kritizuje to, jak koalice přistupuje k vašim návrhům jako opozice. Upřímně, myslíte, že vy jste byli lepší, když jste vládli? Já mám dojem, že byste se celkově měli všichni zamyslet a začít víc spolupracovat. Jasně, jste soupeři, ale nemělo by jít v prvé řadě o blaho...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

„Nevolte poštou, přijďte osobně.“ V Německu zpochybněna korespondenční volba

8:35 „Nevolte poštou, přijďte osobně.“ V Německu zpochybněna korespondenční volba

Volební úředníci v Německu varují před potenciálními problémy s korespondenčním hlasováním a doporuč…