Jednání ve Strakově akademii povede za sdružení jeho předseda a člen představenstva Škody Auto Bohdan Wojnar, uvedl mluvčí. Další schůzky týkající se úvah o přesunu výroby se spolu s Wojnarem zúčastní předseda představenstva Bernhard Maier a předseda Odborů Kovo Škoda Auto Jaroslav Povšík. „Premiér chce na jednání prodiskutovat a osobně ověřit informace o možném přesunu části produkce společnosti do Německa, ale také se bude zajímat o další strategický rozvoj společnosti v ČR,“ sdělil.
Nedávné informace z médií o možném přesunu části produkce do jiných podniků koncernu Volkswagen (VW) považuje premiér za závažné, protože Škoda je v České republice jedním z nejvýznamnějších zaměstnavatelů a pilířem průmyslu a exportu. Zdroje automobilky tento týden agentuře Reuters řekly, že vedení a odbory Volkswagenu chtějí, aby se část produkce koncernové divize Škoda Auto přesunula do Německa a aby česká divize platila více peněz za sdílené technologie. Podle dnešního vyjádření VW koncern v tuto chvíli žádné změny u své české značky Škoda Auto nechystá.
Maier ve čtvrtek v dopise zaměstnancům uvedl, že Česká republika je a nadále zůstane domovem společnosti Škoda Auto. Upozornil ale, že firma pracuje v současné době na hranici kapacit a výrobní závody jsou plně vytížené.
Memorandum má zajistit, že Česko zvládne inovační skok, který automobilový průmysl v souvislosti s novými technologiemi čeká, a udrží si celosvětovou konkurenceschopnost. Dokument obsahuje 25 konkrétních opatření do roku 2025, jejichž plnění bude vláda průběžně vyhodnocovat.
Akční plán mimo jiné řeší výstavbu infrastruktury pro bezemisní vozidla, dotace a úlevy na pořízení elektromobilů, standardizaci a právní aspekty automatizovaného řízení, vysokorychlostního internetu, digitálních a mobilních služeb a výzkumu a vývoje pro automobilový průmysl. Mezi konkrétními kroky je například opatření, aby elektromobily nemusely platit registrační poplatky a měly bezplatný vjezd do center měst, možnost zrychleného odepisování pro podnikatele nebo možnost kombinace dotace na pořízení s operativním leasingem. Pro testování autonomních vozů má vzniknout polygon.
Podnět k vytvoření memoranda a akčního plánu vznikl na Kolokviu o budoucnosti automobilového průmyslu ČR, které v únoru pořádalo v Mladé Boleslavi Sdružení automobilového průmyslu.
Tržby tuzemských automobilek a dodavatelů dílů loni meziročně vzrostly o 12 procent na rekordních 1,02 bilionu korun. Objem exportu stoupl o 11 procent na 865 miliard Kč. Každých 23 sekund se v Česku vyrobí jedno auto, celkem jich loni bylo rekordních 1,34 milionu. Automobilový průmysl se na tuzemské průmyslové výrobě podílí zhruba jednou čtvrtinou.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: čtk