Umělec Jan Kraus a historky z lockdownu. V jedné spadla čelist i zkušeným policistům

26.03.2021 6:47 | Zprávy

Svět je zcela jiným místem, než byl před rozšířením koronaviru. Komik Jan Kraus se v úvodu své středeční show věnoval proměnám, které nám pandemie přinesla.

Umělec Jan Kraus a historky z lockdownu. V jedné spadla čelist i zkušeným policistům
Foto: Repro Youtube
Popisek: Moderátor Show Jana Krause

Show Jana Krause na TV Prima byla tentokrát vykopnuta statistikou. Přehled, který si nechal udělat britský obchodní dům, je podle něj nejlepší ukázkou, co všechno se za rok lockdownu změnilo.

O 20 procent stoupl například prodej závěsů. Ale ještě více, o 33 procent, stoupl prodej sad na domácí malování. „Sedíme furt doma, tak si malujeme, ale radši to schováváme za závěsy,“ nabídl výklad herec.

Stoupl, a to výrazně, též zájem o domácí vířivky a zahradní altány. Lidé se též mnohem více zajímají o potřeby na grilování a rovněž v sekci potravin o vše, co se na grilu dá upravovat.

O plných 45 procent se zvedl prodej televizorů. A s těmi je spojený i, dle hantýrky prodejců, „efekt Netflix“. Dodavatel seriálů má zkrátka takový kulturní zásah, že to ovlivňuje už i nákupní preference.

V loňském roce byl trhákem produkce seriál Královnin gambit, příběh o šachové velmistryni z dětského domova. Když s ním Netflix vyjel, zvedl se mezi znuděnými absolventy karanténních uzávěr prodej šachových souprav o plných 121 procent.

Takže už vlastně ani nepřekvapí, že show Emily in Paris zvedla o 67 procent prodej baretů a jásali i další výrobci ikonických propriet.

Za dvacetiprocentní nárůst zákaznického zájmu mohou prodejci čalounění a specifických závěsů poděkovat jen seriálu Koruna, který přenáší diváky za zdi Buckinghamského paláce.

Nárůst v desítkách procent ale není nic proti hodům prodejců tepláků, legin a dalšího domácího oblečení. Těm se zvedl obrat o 1303 procent. „Tepláky jedou,“ smál se Kraus a diváci s ním.

Pláčou výrobci budíků, těm klesl zájem o 40 procent a Kraus se tomu vlastně nediví, sám nechápe, proč se v takto rozhašeném světě vůbec budit.

O 12 procent naopak stoupl zájem o kávovary.

A co kufry, navnadil herec publikum otázkou. „Mínus sedmdesát procent,“ dodal za chápavého smíchu.

Boty na vysokém podpatku se propadly o 62 procent, kabelky do společnosti o 56, a Krausovi to pořád přišlo podezřele moc.

Výrobci fitness náramků a všech dalších sportovních propriet si ale chrochtají, prodeje se jim zlepšily o 64 procent.

Veškeré úvahy o karanténní zábavě ale postavil devět měsíců po začátku karantény zájem o novorozenecké potřeby. Stoupl meziročně o 274 procent.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

koronavirus

Více aktuálních informací týkajících se COVID-19 naleznete na oficiálních stránkách MZ ČR. Přehled hlavních dezinformací o COVID-19 naleznete na oficiálních stránkách MV ČR. Pro aktuální informace o COVID-19 můžete také volat na Informační linku ke koronaviru 1221. Ta je vhodná zejména pro seniory a osoby se sluchovým postižením.

Zcela jiné informace o COVID-19 poskytuje například Přehled mýtů o COVID-19 zpracovaný týmem Iniciativy 21, nebo přehled Covid z druhé strany zpacovaný studentskou iniciativou Změna Matrixu, nebo výstupy Sdružení mikrobiologů, imunologů a statistiků.

autor: jav



Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

„Snaží se dostat stát do kritické situace a odložit volby.“ Schneider varuje. To tu ještě nebylo

18:15 „Snaží se dostat stát do kritické situace a odložit volby.“ Schneider varuje. To tu ještě nebylo

Server ParlamentníListy.cz přináší další ze série rozhovorů se zajímavými hosty. Tentokrát pozvání r…