Show Jana Krause na TV Prima byla tentokrát vykopnuta statistikou. Přehled, který si nechal udělat britský obchodní dům, je podle něj nejlepší ukázkou, co všechno se za rok lockdownu změnilo.
O 20 procent stoupl například prodej závěsů. Ale ještě více, o 33 procent, stoupl prodej sad na domácí malování. „Sedíme furt doma, tak si malujeme, ale radši to schováváme za závěsy,“ nabídl výklad herec.
Stoupl, a to výrazně, též zájem o domácí vířivky a zahradní altány. Lidé se též mnohem více zajímají o potřeby na grilování a rovněž v sekci potravin o vše, co se na grilu dá upravovat.
O plných 45 procent se zvedl prodej televizorů. A s těmi je spojený i, dle hantýrky prodejců, „efekt Netflix“. Dodavatel seriálů má zkrátka takový kulturní zásah, že to ovlivňuje už i nákupní preference.
V loňském roce byl trhákem produkce seriál Královnin gambit, příběh o šachové velmistryni z dětského domova. Když s ním Netflix vyjel, zvedl se mezi znuděnými absolventy karanténních uzávěr prodej šachových souprav o plných 121 procent.
Takže už vlastně ani nepřekvapí, že show Emily in Paris zvedla o 67 procent prodej baretů a jásali i další výrobci ikonických propriet.
Za dvacetiprocentní nárůst zákaznického zájmu mohou prodejci čalounění a specifických závěsů poděkovat jen seriálu Koruna, který přenáší diváky za zdi Buckinghamského paláce.
Nárůst v desítkách procent ale není nic proti hodům prodejců tepláků, legin a dalšího domácího oblečení. Těm se zvedl obrat o 1303 procent. „Tepláky jedou,“ smál se Kraus a diváci s ním.
Pláčou výrobci budíků, těm klesl zájem o 40 procent a Kraus se tomu vlastně nediví, sám nechápe, proč se v takto rozhašeném světě vůbec budit.
O 12 procent naopak stoupl zájem o kávovary.
A co kufry, navnadil herec publikum otázkou. „Mínus sedmdesát procent,“ dodal za chápavého smíchu.
Boty na vysokém podpatku se propadly o 62 procent, kabelky do společnosti o 56, a Krausovi to pořád přišlo podezřele moc.
Výrobci fitness náramků a všech dalších sportovních propriet si ale chrochtají, prodeje se jim zlepšily o 64 procent.
Veškeré úvahy o karanténní zábavě ale postavil devět měsíců po začátku karantény zájem o novorozenecké potřeby. Stoupl meziročně o 274 procent.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
koronavirus
Více aktuálních informací týkajících se COVID-19 naleznete na oficiálních stránkách MZ ČR. Přehled hlavních dezinformací o COVID-19 naleznete na oficiálních stránkách MV ČR. Pro aktuální informace o COVID-19 můžete také volat na Informační linku ke koronaviru 1221. Ta je vhodná zejména pro seniory a osoby se sluchovým postižením.
Zcela jiné informace o COVID-19 poskytuje například Přehled mýtů o COVID-19 zpracovaný týmem Iniciativy 21, nebo přehled Covid z druhé strany zpacovaný studentskou iniciativou Změna Matrixu, nebo výstupy Sdružení mikrobiologů, imunologů a statistiků.
autor: jav