Volební kampaň míří do finiše, část stran chystá mítinky

15.10.2017 17:02 | Zprávy

Volební kampaň stran kandidujících do Poslanecké sněmovny míří do finiše. Podle expertů byla méně výrazná v porovnání s minulými volbami a mnoho překvapení nenabídla. Střídmější byla i s ohledem na finanční omezení dané zákonem. Více než na billboardy se strany soustředily na kontaktní kampaň, sociální sítě a internetová média. Závěrečné mítinky uchystala jen část stran.

Volební kampaň míří do finiše, část stran chystá mítinky
Foto: Hans Štembera
Popisek: Volební plakáty v ulicích Prahy

Kampani chybělo ústřední téma, strany kladly důraz spíše na propagování vlastních volebních slibů a plánů od výše mezd a důchodů po opravy silnic. Migraci jako téma využily pouze protiislámsky laděná uskupení. I cena másla nebo nově těžba lithia byly v kampani jen dílčími tématy.

Politolog Pavel Šaradín ČTK řekl, že letošní kampaň je celkově méně výraznější. „Je vidět, že čtyři roky politiky vyčerpaly i hnutí ANO. Kreativita je slabší, volební spoty úděsné. Čeká se na jakýkoli skandál, který by mohl oslabit, či posílit konkurenci,“ uvedl politolog. Podle předsedy Institutu politického marketingu Karla Komínka letošní kampaň nepřinesla žádné revoluční posuny. Nejviditelnější v ní bylo ANO, nejnápaditější ji měli Piráti, uvedl expert.

Hnutí ANO zaujalo na náměstí Svobody v Brně stánkem, který se stal hitem internetu

Kandidáti v rámci kontaktní kampaně více vyráželi na společenské akce, lidové a obecní slavnosti. Strany neopomenuly ani plakáty, programové letáky, volební noviny či knihy se svými vizemi o podobě ČR. Některé kampaň spojily s petičními akcemi, jiné vsadily na žaludky voličů. Snídaně pro ně začali dělat lidovci v Jihočeském kraji, předseda ANO Andrej Babiš například v Chebu nabízel v rámci své kampaně oběd za 20 korun, další vsadili na víno a burčák či pojízdné kavárny.

Ke své propagaci strany využívaly také polepy na prostředcích hromadné dopravy i prostředky vlastní. KSČM zapojila do kampaně autobus značky Karosa, který pojmenovala Třešňák. Volebním autobusem i lodí na solární pohon brázdili republikou Piráti. Zelení se představili v karavanech se solárními panely.

Hnutí ANO zaujalo na náměstí Svobody v Brně stánkem, který se stal hitem internetu. Hlavy politiků totiž v kombinaci s orlojem některým lidem připomínají mužské přirození. ODS zvala voliče na promítání filmu Špunti na vodě, do kampaně zahrnula show předsedy strany Petra Fialy s hercem Martinem Dejdarem. TOP 09 se zaměřila na kampaň door to door, ve které chodí kandidáti za lidmi přímo domů.

Někteří z lídrů při volební kampani utrpěli zranění. Například předseda KDU-ČSL Pavel Bělobrádek havaroval při cyklojízdě mezi Hradcem Králové a Smiřicemi, lídr ČSSD Lubomír Zaorálek zase utrpěl úraz na hlavě při autonehodě na Znojemsku.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: mp

Mgr. Renáta Zajíčková byl položen dotaz

Zajíčková (ODS): Naše školství stojí na rozcestí

Máte svatou pravdu v tom, že na tom naše školství není dobře, ale uvědomujete si, že jste už víc jak 3 roky u moci a pak vlastně jen konstatujete, že je školství na rozcestí? Nemyslíte, že jste pro školství, o kterém jste před volbami tvrdili, jak bude vaší vlajkovou lodí, udělali žalostně málo? Pro...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

„Vážená ČT, jste zm*di.“ Pořad o vlastencích a dezinformacích. Daniel Landa vybuchl

22:20 „Vážená ČT, jste zm*di.“ Pořad o vlastencích a dezinformacích. Daniel Landa vybuchl

Nový pořad České televize Fenomén doby: Rozdělená společnost vzbudil bouřlivé reakce, a to zejména k…