To, co je u nás běžné, je v Rusku bráno jako prvotřídní senzace. Pražská strojírna dodala do západoruského Smolensku šest nových tramvajových výhybek, které tam vzbudily pořádný rozruch a reportáž o nich dokonce odvysílala celostátní televizní stanice Rossija 1. Přitom se jedná o docela standardní výměny, které jsou v českých městech obvyklé.
U nás je normální, že řidič tramvaje přehodí výhybku na dálku z vozu, a když se mu to někdy nepovede, tak vystoupí a přehodí ji ručně. A právě taková výhybka vzbudila v Rusku obrovské nadšení, protože tam se jedná o převratnou novinku. V roce 2016, což je úžasné. Smolensk bude mít konečně na tramvajové trati dálkově ovládanou výhybku s elektrickým přestavníkem, a která bude i elektricky vyhřívaná. Dosud se tam totiž musely výměn y čistit od ledu a sněhu ručně a solit. České výhybky jsou také technicky dokonalejší než ty ruské, jízda tramvají po nich je méně hlučná a do odbočení umožňují rychlost 15km/h, ty ruské pouhých 5km/h.
Já pořád nemohu věřit tomu, že ve Smolensku musí řidič tramvaje v případě jinak postavené výměny pokaždé vystupovat a ručně ji přehazovat tyčí. Avšak článek, který tento fakt popisuje, vyšel v seriózním odborném časopise Československý dopravák a já nemám důvod mu nevěřit. To, že doprava je v Rusku na mizerné úrovni a je sto let za opicemi a my tam vyvážíme desítky let staré ojeté tramvaje T3, je také obecně známou skutečností.
Země, která ani neumí vyrobit pořádné výhybky a v 21. století zavádí jako senzační novinku, něco, co u nás funguje už dlouhou dobu, je důkazem její skutečné obrovské zaostalosti. Normální je obdiv k technické vyspělosti, dokonalosti, to je přirozené. Zaostalé Rusko však mohou chválit pouze hlupáci a Ruskem placení trollové.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV