Přitom poslancům nevadí nákladný a zcela pro malý stát neužitečný, nepotřebný a drahý Senát, vytvořený zpočátku V. Havlem jako pojistka demokracie jen pro své kamarády, kteří se nedostali do sněmovny. Maturity vznikly jako zhodnocení výsledku studia gymnázií, jako zakončení studia. Maturitou měli absolventi prokázat schopnost porozumět složitému textu, který v té době bylo třeba předkládat pro funkci státního aparátu a uplatňovat i jako přípravu ke vstupu na vysokou školu, kam se vstupovalo jen základě maturit. Maturant měl také možnosti stát se představitelem státního úřadu na drahách či poště.
V současnosti je třeba požadavky na maturanty formulovat podle současných potřeb. Je třeba, aby maturant uměl formulovat jednoduchý text a takovým textům i rozuměl. Při navázání středních škol se školami vysokými mohou být výběrové maturitní otázky formulované i jako přijímací otázky na vysoké školy, a tak by odpadly přijímací zkoušky na vysokých školách, což by ušetřilo značné náklady a stresovost uchazečů na vysoké školy a zbytečnou zátěž vysokých škol.
Nová koncepce maturit odpovídající současnému vývoji. To však vyžaduje ještě velmi kvalifikované formulace na maturitní zkoušky. Ve shodě s novou koncepcí maturit by bylo třeba provést i modernizaci ministerstva školství.
Odbornou práci na vizi o koncepci maturit mohu poskytnout zájemcům.
Prof. RNDr. Ing. Lubomír Sodomka, DrSc.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV