Martin Konvička: Před ramadánem po česku - pět pilířů blbárny

04.07.2016 13:07 | Zprávy

Zítra oslavíme s přáteli nedaleko brněnské mešity ramadán... Tedy, spíš si z toho svátku uděláme legraci. V den před koncem "velkého půstu" bývá světové mohamedánstvo pěkně nabroušené, a tak jim připomeneme, ať se neberou tak vážně...

Martin Konvička: Před ramadánem po česku - pět pilířů blbárny
Foto: Hans Štembera
Popisek: Martin Konvička

Už jsem slyšel námitky - proč "provokovat" a nenechat milované obohacovače normálně slavit, vždyť tentokrát se jedná o náboženský svátek, nic politického, potažmo teroristického. To je dozajista pravda - leč my jim do jejich oslav nijak zasahovat nebudeme, uděláme si oslavu svoji, na jiném místě, byť na dohled od mešity. Nikdo snad, díky Bohu, neurčil žádnou "minimální vzdálenost", v níž by - protože někde zrovna ramadánují mohamedáni - nemohamedáni nesměli provádět, co je napadne.

Když tak ale nad věcí přemýšlím, napadá mě, že nejen na ramadánu je vidět, jak v mohamedánství přerůstá ona "neškodná" náboženská sféra s riskantní sférou společensko-politickou. Ramadánový půst - arabsky mu říkají saum - je jedním z tzv. pěti pilířů islámu. Ty jsou zdánlivě tak neškodné, že je uvádějí i skripta a brožurky všelijakých multikulturních výchov, asi aby ukázaly, že islámování je vlastně neškodná romantická hra. Před časem jsem v jedné novinové anketě dokázal dokonce arabistovi Ostřanskému, autorovi mnoha z těch brožurek, že "pět pilířů" znám - no a teď Vám vysvětlím, proč je dobré je znát a že zdaleka nejsou tak exoticky neškodné, jak je předkládáno různým humanitním studentkám.

Ty pilíře jsou:

šáhada - vyznání víry, takové to slavné "Není alláha kromě alláha...", kterým se konvertita stává muslimem, která se opakuje při kdejaké modlitbě, šeptá do ucha novorozencům, recituje při pohřbu. Jejím odříkáním se věřící hlásí do party, která následuje Mohameda, evidentního lumpa, násilníka, zvrhlíka a mafiána. Kdyby byla tak "neškodná", jak je nám někdy dáváno věřit, stěží by její text zdobil vlajky všech muslimských dobyvatelů, co je dějiny poznaly, včetně současné vlajky Saudské Arábie - největšího sponzora islámské expanze a ve spoustě ohledů pravé říše Zla, a včetně vlajky Islámského státu. 

salát - modlitba, též není žádná legrace, jak by se zdálo nám zvyklým na tiché a nenápadné modlitby křesťanské. Už to, že ji "správě praktikující" věřící opakuje pětkrát denně (poprvé za svítání!), nutí mohamedána na povinnost vůči alláhovi neustále myslet; strukturuje mu to čas a drží ho to v neustálé pozornosti. Při modlitbě věřící děkuje, že nejde cestou zatracených a pomýlených - Židů a křesťanů. (Je zajímavé, jak se každé z "velkých abrahámovských náboženství" potřebuje vymezovat proti svým předchůdcům - jenže zatímco křesťanům stačilo občas Židům vytknout, že jim ukřižovali spasitele, mohamedáni se proti Židům i křesťanům vymezují několikrát denně). Když se koná hromadně, přispívá k upevnění vzájemného spolčení. Můžete ji konat na veřejnosti a tím dát nevěřícím najevo, že jste tady a myslíte to s islámováním vážně. Nejpodstatnější jsou však ta prostná, která muslim při modlitbě vykonává. Podoba s vojenskou rozcvičkou není náhodná, charakteristický poklek s hlavou na zemi je symbolem maximální podřízenosti, pověstné "bušení hlavou o zem" pak nemůže mít jiné následky, než že Vám poněkud zatemní mozek ... jak ostatně vidíme u mediálně prominentních machometánů, kteří se pyšní pracně vybušenou boulí na čele, takzvanou zebibou.

saum je onen ramadánový půst, kdy muslim po 29-30 dní (délka se liší rok od roku, protože se řídí lunárním kalendářem) od úsvitu do soumraku nejí, nepije(!), nekouří(!!), zdrží se i pohlavního styku ... jen aby se po setmění, během takzvaného iftár, nasytil k prasknutí. Má se tak údajně uctít měsíc, kdy Mohamed získal první zjevení. A zase se zamysleme. V těch horkých krajích, odkud islám pochází, musel být zvláště pekelný zákaz přijímání tekutin. Když se v poušti nesmíte celý den napít - a samozřejmě ani najíst, ale věřím, že přes samou žízeň na jídlo kašlete - nezbývá vám, než se malátně válet ve stínu, ani s ženou se nesmíte pomazlit (...slyšel jsem od ex-konvertitek, že jejich partneři dokázali být pěkně nerudní, když je během ramadánu přepadla pouhá erekce...) - nemůžete vlastně nic. Naštěstí na Vás alláh myslel a předepsal Vám na ramadán parádní zábavu. Jednak byste se měl modlit víc, než normálně, jednak byste během toho měsíce měl přečíst celý korán. Inu, kdo zkoušel číst korán, ví, že stěží existuje horší čtenářský zážitek; kdo to zkoušel o hladu a žízni, pravděpodobně věří v ráj a peklo a soudný den a džihád proti nevěřícím. Půst saum vám prostě napne nervy k prasknutí - načež nastane večer, iftár, a vy se konečně můžete najíst a napít, a činíte tak ideálně s kumpány v mešitě a to opět upevní Vaše spojení s komunitou - a alláhem - protože co je lepšího, než se večer, v chládku, konečně napít a najíst (případně si zapálit?), ba co najíst, pořádně se přežrat, abyste vydrželi další den půstu... Saum má i další "politické" funkce. V islámských zemích na něm stojí prosperující udavačský byznys, a tudíž další nástroj kontroly všech všemi  (na veřejnosti se prostě napít nesmíte, zejména jste-li muslim), a protože i mohamedáni jsou chybující, vyrábí spoustu věřících se špatným svědomím, kteří se musí o to více modlit...

(Člověk se neubrání srovnání s normálním půstem, třeba křesťanským, kdy jde o vystříhání se některých potravin, zejména masa, spíš než o absolutní zákaz příjmu čehokoli. Dále, křesťanské půsty, třeba ten velikonoční, jsou provázány s cyklem ročních období a zemědělského roku. Islámský půst, snad protože vznikl v oblasti bez výrazné sezonality klimatu, není na přírodní cykly vázán, což vede k absurdnostem, jako je neúměrně dlouhý postní den v severnějších krajích v letech, kdy ramadán vyjde na červen či červenec). 

hadždž - pouť do Mekky, kterou by měl vykonat aspoň jednou za život "každý muslim, který na to má prostředky". Zlí jazykové tvrdí, že tento pilíř se do islámu dostal jako prorokova úlitba rodince Kurajšovců, která měla v předislámské Mekce pod palcem prosperující turistický byznys. (Tehdy se tam pohanští Arabové měli klanět meteoritu; i ponechal prorok v islámu pouť i meteorit, byť v kontextu celého islámského příběhu nedává žádný smysl. Kurajšovci nepřišli o příjemný příjem a Mohamed měl další důvod, jak peskovat své stoupence). Ve srovnání s předchozími pilíři je hadždž teprve ten správný odvaz. Teprve tam si všechno to sdružování komunity a společné vymývání mozků užijete naplno - s tisíci, statisíci, miliony podobně postiženými magory z celého světa. Musí to být podobný zážitek, jako rockový megakoncert ve srovnání s poslechem hudby z rádia, či vojenská přehlídka ve srovnání dětskou písní "Pochodují vojáci". A zase nejen to. Návštěvou Mekky se stanete jakýmsi lepším muslimem - náleží vám titul hádží - a zejména v dřívějších dobách jste za to byl vážen svou komunitou, byl jste přece zcestovalý, zbožný a taky zámožný soused. Ten aspekt přetrvává dodnes a možná ještě posílil, protože na pouť musíte dostat saudské vízum, které je závislé na dobrém posudku z Vaší místní mešity - takže už to, že jste byl "připuštěn", znamená, že jste spolehlivým a řádným členem spolku. Saudové svůj monopol na hádždž řádně využívají, občas někomu pouť zasponzorují, delegacím z dosud nemuslimských zemí připravují doprovodný program ... nemusíme si snad povídat, jaké to poskytuje možnosti třeba pro zpravodajskou práci.

zakát - almužna či "náboženská daň", je sice tradičně uváděn jako třetí pilíř, uvádím ho ale nakonec, protože jaksi svazuje pilíře předchozí. Existují celkem složitá pravidla, kdo platí jaký zakát z čeho, přibližně jde o asi 5 procent příjmu, ovšem když flákáte ostatní islámské povinnosti (málo se modlíte, nebo při ramadánu nepřečtete celý korán), můžete se vykoupit právě vyšším zakátem. (To je možná důvod, proč na islámské povinnosti tak vesele kašlou různá arabská princátka - prostě se z nich vykoupí). Pro nás je podstatné, k čemu zakát slouží - ano, na "dobročinnost", ale dobročinností je zde míněna jedině a pouze pomoc jiným muslimům (upadlým do otroctví, do dluhů a podobně) - jakož i šíření islámu jako takové, ať už nenásilné (stavba mešit atd.), nebo násilné. Slavný "sociální aspekt islámu", tak vyzdvihovaný některými západními obdivovateli, se tak dostává do poněkud temného světla...

Paráda, co? Ty údajně neškodné, "ryze náboženské" pilíře znamenají pro islám, včetně islámu politického, přísahu věrnosti (šáhada), vymytí mozků (salát), zostřené vymytí mozků se společenskou kontrolou (saum), koordinaci (hádždž) a financování (zakát). Co myslíte, nebylo by rozumnější to těm klukům nějak zakázat?

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Budoucnost

Dobrý den, reaguji na váš dotaz ve vašem článku, kde se ptáte, jak vidíme naši budoucnost. Upřímně, já moc růžově ne. Zajímalo by mě, co proto, aby byla růžová navrhujete ta vaše strana? Upřímně moc nevím, co jste vůbec zač. Jen vím, že jste proti green dealu a migraci. Děkuji Zamlíková

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Zdeněk Jemelík: Zemanovo vánoční poselství očima justičního potížisty

12:04 Zdeněk Jemelík: Zemanovo vánoční poselství očima justičního potížisty

Vánoční poselství důchodce Miloše Zemana mě upoutalo podstatně více než řečnická cvičení všech akti…