I proto jsem vždy rozčílen nad zákazy, které postihují různá města, čtvrti a celá odvětví a to bez skutečné znalosti problematiky. Většinou jde o dobře zaplacené lobby, které umožní zachovat stávající stav, či he ještě „zlepšovat po ekonomické stránce“ a to i kdyby to mělo znamenat, po mně pustina.
Pražské SEGWAY je jedním takovým tématem.
Město Praha, které provozování půjčoven řízených a provozovaných většinou rusky mluvícími občany jiné, než české národností, po přibývajících úrazech, ohrožování chodců a dalších „otravných maličkostech“ nepřešlo k nastavení pravidel provozování, ale rozhodlo se (i přes tlak, aby tak nečinilo) vystavit plošný zákaz v několika městských částech.
Jak jsem se bavil se starostou Prahy 4, mnohé byly proti, ale silný „investor“, jehož jméno je prý známé, to zařídil.
V Plzni, Brně, Ostravě a dalších městech, kde půjčovny provozují „normální lidé“, k situaci z Prahy nedochází, a i přesto se lidé cítí býti ohrožení dokonce víc, než když za čtvrtmilionu kus, vybavila nejedna provozovna Městské policie strážníky stejným dopravním prostředkem, aby mohli dostihnout každého provinilce nepřekračujícího v běhu rychlost 18 km/h.
Ruské lobby je však tak silné, že si i v Praze vymohlo výjimku až do konce sezony, a tak se z velkého haloo vlastně nic nestalo. Skončí teploty pro jízdu vhodné a SEGWAY z ulic zmizí, či se minimálně velice omezí. Možná se počítá s tím, že se na celou záležitost zapomene, ale RUSKIJE ZNAJUT ČTO NUŽNA SDĚLAŤ. Protože přeci jen se někteří narodili v zemi, kde zítra znamená již včera, nebo tak nějak.
S ohledem na to, že pražský zákaz bez pardonu zakazuje i vrtulníky, mobily a další prostředky vybavené gyroskopem, musí přijít něco jiného. Atraktivního. Pohodlného. Něco, co líné turisty proveze Prahou i bez toho, aby museli pohnout nohou, či zvednout zadek. A nesmí to mít gyroskop.
A je to tu, po čase SEGWAY nastane čas KOLOBEŽKOVÉHO HARLEJE
Co že to je?
No přeci tento krasavec
Nemyslím řidiče, ale stroj samozřejmě.
Bezpečnost především, hlavně těch, co si jízdu zaplatí, a proto stejná hmotnostní kategorie, je jedním z kritérií výběru. Dalším je pohodlí a komfort no a posledním, pořádný adrenalin.
Mohu Vám říci, že v 45 km/h v uličkách Starého města, to bude to pravé ořechové. No při dojezdu 100 km, bude třeba dobíjet dokonce i 5x méně než SEGWAY a penízky se jen povalí. Ještě že EET se na drsoně nevztahuje, ONI NEGAVARJUT POČESKY.
S ohledem na to, že rozhodnutí magistrátu podobný postup evokuje, rád bych politikům poděkoval. Umožní totiž jeden TANK vyměnit za druhý a beztrestně potrestají ty, kteří o čisté mobilitě nejen mluví, ale oni ji žijí.
Jen pro srovnání. Poslední obrázek ukazuje, jaký je velikostní rozdíl mezi přístrojem, který na Pražské chodníky může a bude moci a který nikoli.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV