Zdálo by se, že se blýská na lepší časy a není to pouze zdání. Skutečně se situace změnila. Jsem přesvědčen o tom, že potenciální pachatelé se více bojí a musí hledat stále více a více sofistikovanější formy a metody, jak ze státního něco ukrást.
Ale pak přijde další případ a člověk si řekne, že David Rath byl úplný břídil ve srovnání s kauzou arbitráže České dráhy vs. Škoda Transportation. České dráhy mají zaplatit přes miliardu korun za to, že Škoda Transportation dodala pozdě objednané lokomotivy. Člověk si musí nutně položit hned několik otázek: je to pozůstalost minulosti, kdy vládl Martin Roman a ve vedení Českých drah lidé jako Petr Žaluda? Nebo to je celé jinak a arbitrážní soud nerozhodoval zcela nestranně? Jsou to legitimní otázky, na které neznáme zatím odpovědi. Pouze víme, že škodovku v tomto sporu zastupoval přítel Bohuslava Sobotky (ČSSD) Radek Pokorný. Není bez zajímavosti, že tentýž muž, resp. jeho právní kancelář zastupuje také Strabag a Eurovii ve sporu o odstranění vad na stavbě dálnice D47, kde je protistrana opět stát, resp. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD).
Nedávno jsem si přečetl na serveru Neovlivni.cz, že bývalý generální ředitel Škody Transportation Josef Bernard hodlá kandidovat v letošním roce na post hejtmana v Plzeňském kraji. A za koho bývalý generální ředitel Škody Transportation kandiduje? No přeci za ČSSD. Nesmysl? Nikoliv. Na otázku, zda již řešil s lidmi ze škodovky možné financování kampaně, odpověděl: „Nemluvil jsem o tom s nimi, ale nepředpokládám, že by něco takového udělali. Škodovka nesponzoruje politické strany, věnuje se charitě či sportu.“ Co taky jiného odpovědět.
Autor je ředitel Nadačního fondu proti korupci.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV