Podle březnových dat očištěných o kalendářní vlivy došlo k meziročnímu zvýšení maloobchodních tržeb o 5,0 procenta. Výrazný nárůst tržeb o 12,1 procenta byl zaznamenán u nepotravinářského zboží. U potravin a pohonných hmot naopak došlo k meziročnímu poklesu očištěných tržeb.
Lidé i nadále nakupují výrazně více po internetu. E-shopy zaznamenaly v březnu meziroční růst tržeb o 36,2 procenta. S tím, jak se budou otvírat kamenné prodejny, lze očekávat, že se sníží tempo růstu tržeb realizovaných přes internet. Nelze však předpokládat, že se situace vrátí do doby před propuknutím pandemie.
Z meziročního pohledu si v březnu polepšily specializované prodejny s výrobky pro domácnost, které ohlásily růst tržeb o 18,8 procenta. Vyšší meziroční tržby ohlásily i prodejny s výrobky pro kulturu, sport a rekreaci či prodejny s počítači a komunikační technikou. Naopak pokles tržeb nadále trápil prodejny s oděvy a obuví. V následujících měsících proto možná skončí v bankrotu některé módní značky.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV