Zákon z dílny ministerstva kultury by měl sladit českou legislativu s evropskou směrnicí o audiovizuálních mediálních službách. Do vysílání zavádí podstatné změny.
Při splnění určitých podmínek umožňuje umísťovat komerční výrobky či služby za úplaty přímo do televizních pořadů. Požaduje ale také například regulaci internetového vysílání.
Poslanec ODS Petr Pleva chtěl vrátit návrh do druhého čtení, prý kvůli nebezpečí kumulace majetku v oblasti médií. Pleva nesouhlasí také s omezením internetového vysílání. Návrh zákona svěřuje tuto kompetenci Radě pro rozhlasové a televizní vysílání. Pleva je stejně jako Sdružení pro internetovou reklamu pro samoregulaci.
Evropská unie závazně přijala směrnici už 19. prosince, Senát ji bude nejspíše chtít schválit co nejrychleji.
Směrnice sjednotila délku pořadů, které lze přerušit televizní reklamou na minimálně třicet minut a odstranila povinnost dvacetiminutového intervalu mezi přestávkami na reklamu. Pro televize by to mohl být přínos, záleží však, jak se k tomu postaví diváci, uvedl pro Lidové noviny David Menšík, obchodní ředitel mediální agentury Group M.
foto:volebni-preference.cz
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: mab