Televize budou přenášet reklamu častěji

06.02.2010 14:01 | Zprávy

Televize budou možná smět zařazovat do pořadů konkrétní značky. Poslanci v pátek schválili zákon, který to umožňuje. Teď musí rozhodnout Senát.

Televize budou přenášet reklamu častěji

Zákon z dílny ministerstva kultury by měl sladit českou legislativu s evropskou směrnicí o audiovizuálních mediálních službách. Do vysílání zavádí podstatné změny.

Při splnění určitých podmínek umožňuje umísťovat komerční výrobky či služby za úplaty přímo do televizních pořadů. Požaduje ale také například regulaci internetového vysílání.

Poslanec ODS Petr Pleva chtěl vrátit návrh do druhého čtení, prý kvůli nebezpečí kumulace majetku v oblasti médií. Pleva nesouhlasí také s omezením internetového vysílání. Návrh zákona svěřuje tuto kompetenci Radě pro rozhlasové a televizní vysílání. Pleva je stejně jako Sdružení pro internetovou reklamu pro samoregulaci.

Evropská unie závazně přijala směrnici už 19. prosince, Senát ji bude nejspíše chtít schválit co nejrychleji.

Směrnice sjednotila délku pořadů, které lze přerušit televizní reklamou na minimálně třicet minut a odstranila povinnost dvacetiminutového intervalu mezi přestávkami na reklamu. Pro televize by to mohl být přínos, záleží však, jak se k tomu postaví diváci, uvedl pro Lidové noviny David Menšík, obchodní ředitel mediální agentury Group M.  

foto:volebni-preference.cz

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: mab

Ing. Martin Kolovratník byl položen dotaz

Dálniční známky a elektroauta

Dobrý den, pane poslanče, vidíte alespoň náznak logiky v tom, že elektroauta jezdí po dálnicích zadarmo? Copak ony neopotřebovávají povrch vozovky stejně jako auta se spalovacími motory, a to v řadě případů i víc díky těžké baterii? Děkuji za odpověď.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Lesy ČR zveřejnily „Strategii rozvoje podniku v letech 2025 až 2029“

22:03 Lesy ČR zveřejnily „Strategii rozvoje podniku v letech 2025 až 2029“

Reakce na klimatickou změnu je klíčovým tématem pětileté strategie, schválené Dozorčí radou Lesů ČR …