Kotzian (ODS): Zastavený rozvoj města Brna

16.02.2010 19:46 | Zprávy

Koalice není schopna najít shody na základních rozhodnutích.

Kotzian (ODS): Zastavený rozvoj města Brna

Současné vedení města Brna v programovém prohlášení Rady města Brna tvrdí, že se zasadí o to, aby „...město dále vzkvétalo a rozvíjelo se ve významné moderní město střední Evropy."

Počínání radních ovšem nemá s rozvojem města mnoho společného. Strany či uskupení zúčastněné v koalici nejsou schopny nacházet shodu na základních rozhodnutích. Rozporuplnost koalice dokládá i to, že vytvoření základního dokumentu města - programového prohlášení rady - trvalo současné koalici déle než rok. Ač byly volby v roce 2006, koalice se na programovém prohlášení dokázala shodnout až v dubnu 2008.

Ať je to projekt EUROPOINT Brno, silnice R43, samotný nový územní plán města a jiné. Část Rady města Brna říká tak, část onak.

Podle harmonogramu, který v roce 2002 schválila vláda, měla už příští rok stát první část nového nádraží. V roce 2006 byl za předcházejícího vedení města připravený projekt na přestavbu brněnského nádraží ve fázi územního rozhodnutí. Bylo na něj připraveno osm miliard pro Brno z fondů Evropské unie a další prostředky ze Státního fondu dopravní infrastruktury. Současná koalice svou neschopností táhnout za jeden provaz riskuje, že naše město o tyto prostředky přijde. Peníze nechodí do měst, kde se radní nedokážou shodnout.

Koalice vytvořila nové místo náměstka primátora pro rozvoj města. Tuto funkci obsadila Strana zelených a od začátku blokuje uvedené klíčové projekty. Stávající územní plán platí od roku 1994 a byl vytvářen na začátku 90. let. Jako takový již neodpovídá současným potřebám rozvoje města. Ač nový územní plán již dávno mohl platit, není tomu tak. Jeho potřebnost je přitom zjevná. Proces jeho projednávání zablokovaly rozpory v koalici. Účet za tuto politiku se dnes vyšplhal již na 10 miliónů Kč.

Jako špatný vtip působí iniciativa vedení města v podobě nedávno zpracované Koncepce ekonomického rozvoje. Koncepce je zpracována kvalitně a obsahuje řadu správných doporučení. Na jejím zpracování se ve svém volném čase podílela řada odborníků. Stačí se však podívat na první dvě doporučení a pochopíme. První hovoří o potřebě zlepšit dopravní dostupnost města Brna, druhé o nutnosti zlepšit šance na umisťování investic v Brně. Dva ze základních dopravních projektů - EUROPOINT Brno, R43 - jsou díky počínání koalice vážně ohroženy. Souvislost nového územního plánu s atraktivitou města pro investory je zřejmá.

Za tuto situaci nesou odpovědnost všichni koaliční zastupitelé - z ČSSD, Strany zelených, uskupení Jiřího Zlatušky i KDU-ČSL. Svými hlasy se navzájem drží ve vedení města. Sečteno a podtrženo, tato koalice nejenže pro rozvoj města Brna nedělá nic. Tato koalice rozvoj města brzdí. Přestože se o to snaží, jen těžko se jí to daří zakrýt.

ZDE ohodnoťte Roberta Kotziana

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Robert Kotzian - profil

Ing. Aleš Juchelka byl položen dotaz

Sociální služby

Nemyslíte, že mnohem větší problém, než jsou finance, i když ty jsou většinou alfou omegou všeho je fakt, že populace stárne, ale sociální systém na to není vůbec připraven a nic se neděje? Už teď je problém sehnat třeba pečovatelák a další služby. Kdy začnete řešit tento problém? Protože už se měl ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Filip (KSČM): Zásady územního rozvoje a ochrana zemědělského půdního fondu

6:03 Filip (KSČM): Zásady územního rozvoje a ochrana zemědělského půdního fondu

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k alternativním zdrojům energie